Александрина Алмалех
Slide
Slide

Александрина Алмалех e генерален мениджър на четиризвездния бизнес хотел Голдън Тюлип Варна. Тя е родом от Варна и това до голяма степен предопределя избора й на професия. Завършва ИМТ Варна и от 1993 г. работи в туристическия бранш. Започва като администратор в един от най-добрите през 90-те години ваканционни 5-звездни хотели по Северното Черноморие и има невероятния късмет да се учи от изключителни професионалисти, които най-вече са обичали професията си. В Голдън Тюлип Варна работи от откриването на хотела през 2003 г. Започва като администратор, а след това е свързана с организацията на събития и маркетиране на хотела. От 2010 г. е генерален мениджър.

Хотел Golden Tulip Varna

След близо 30 години работа в хотел тя споделя, че професионалното ежедневие й носи удоволствие, удовлетворение и дори я забавлява, въпреки предизвикателствата, които й поднася.

– Г-жо Алмалех, намираме се в последното тримесечие на годината. Какъв е Вашият прочит на отминаващата си 2021 г. спрямо предходните?
– За мен 2021 беше годината на големите изненади. През първите седмици на COVID пандемията – през 2020, прогнозите бяха, че с настъпването на лятото, слънчевите дни и високи температури вирусът ще изчезне и ще заживеем с нашето „нормално“, което не се случи. Това ни направи по-умерени в очакванията за 2021.

За Голдън Тюлип Варна годината беше добра, но много необчайна с промяната в периодите на заетост и профила на госта, установени през годините. При нас има ясно изразени сезони за различните сегменти, но 2021 доказа, че винаги трябва да сме готови за изключение от правилото. Традиционно зимата е нашият нисък сезон с краткосрочни настанявания и предимно бизнес пътуващи, но липсата на тези гости при пандемичните условия в началото на годината наложиха да се преориентираме към обслужването на гости с дългосрочно настаняване, ангажирани по различни работни проекти в града.

Да, разбира се, че обемите влияят на цената, но както казах това е необичайна година и трябваше да променим подхода. Пролетта ни също беше различна, липсваше обема на групите за културен туризъм, събитията биваха разрешавани, забранявани, тази несигурност категорично анулира събитийния сезон. Но голямата изненада за нас беше лятото. Като градски хотел, ние не сме първи избор на ваканционния турист, обяснимо предпочитанията са към ваканционните комплекси, хотелите на крачка от плажа и ваканционна, лятна атмосфера.

Гостите, които посрещахме през това лято и атмосферата, която ваканционния гост създава с настроението си ме върнаха в 90-те години, когато работех във ваканционен хотел. Макар и кратко, лятото беше прекрасно и много успешно. Разбира се, монетата има и друга страна – невъзможността за планиране, още повече, че градските хотели са свикнали с краткосрочното планиране, липсата на професионално подготвен и персонал въобще, но това са проблеми, които са тема на друг разговор.

– Вашият хотел е градски и е част от световна и утвърдена верига. Какъв е профилът на Вашия гост?
– От 2006 г. хотелът работи с марката Golden Tulip на Louvre Hotels Group, която е ориентирана към бизнес пътуващите. Но по мое мнение ограничаването на сегмента не е приложимо и здравословно за нашите географски ширини. Да, Варна е активна туристическа дестинация, но сезонна. Хотелът работи целогодишно и услугите в нашето портфолио са предвидени да отговорят на очакванията и изискванията на гости от различен сегмент, предвид сезонността на търсенето: индивидуални бизнес и ваканционни гости, MICE, групи – посещаващи България и Варна за културен туризъм, за посещение и участие в събитията от културния и спортен календар на града.

Принадлежността към международна марка има предимства, но също ангажимент за безкомпромисно спазване и изпълнение на изискванията и международните стандарти. Хотелът подлежи на регулярни одити за качество, съблюдаване на стандарти на работа и обслужване в различните дейности. Винаги сме обръщали особено внимание на чистотата, по мое мнение това е задължително условие за комфортния престой на гостите без значение от профилил и националност. В настоящата пандемична обстановка чистота и дезинфекция станаха условие за безопасния престой на гостите и сигурна работна среда за служителите. По инициатива на Louvre Hotels Group от 2020 година, всяко полугодие, хотелът минава пълен санитарен одит от независима международна компания, за да гарантираме адекватността и достатъчността на въведени мерки и процедури.

– Забележителностите в региона спомагат ли за удължаване на сезона и за привличане на туристи по всяко време на година?
– Варна традиционно се приема като лятна дестинация, по подразбиране е синоним на море, слънце, плаж и забавления, което е чудесно, но по мое мнение Варна е има много повече. И да, забележителностите са възможност за удължаване на сезон, но първо трябва да бъдат популяризирани, за да се провокира интерес (колко са хората, които знаят, че Варна има най-старото злато в света).

Разгледайте забележителностите на Варна ТУК и планирайте своето посещение на морската ни столица

Сам по себе си един продукт, какъвто и да е той – хотел, музей, концерт, атракцион или друго – трудно може да се превърне в повод за пътуване. Но резултатност може да има при една добре координирана програма с разнообразни дейности през различните сезони – история, култура, природен ресурс, забавления – за да създадем преживяване. И с това темата става дълга и целта труднопостижима, защото успешната реализация и дългосрочност изискват общите усилия и единомислие на държавни, бизнес и културни институции.

Събитиен календар на Варна

– Тази година е специална за Варна. Градът отбелязва 100-годишнината си като морски курорт. Като хотелиер имате ли самочувствието, че Вашият хотел е част от портфолиото на морската ни столица и какво днес Вас Ви вдъхновява да продължите да сте отдадена на професията си?
– Във Варна всяка година е специална, защото града е специален! През тези 100 години като морски курорт, които отбелязваме, града се е променял – тенденция продължаваща и днес, и с особена сила за хотелите. През 2003 година, когато хотелът отвори врати (по това време с името „Бизнес Хотел Варна“) списъка на градските хотели във Варна беше по-кратък и различен, днес значително по-дълъг и разнообразен. Имали сме нашите върхове и спадове, като всеки друг хотел и бизнес, защото веднъж постигнат, успеха съвсем не е гарантиран и за утрешния ден.

Дали сме част от портфолиото на морската столица мисля трябва да определят гостите на Варна, но зная, че гостите на Голдън Тюлип Варна оценяват качеството и продукта, който предлагаме: хотелът е в центъра на Варна, на 300 м от Катедралата. Локацията и непосредствената близост до транспортен коридор 8 осигурява за нашите гости лесен достъп с автомобил, автобус дори и в часовете на натоварения градски трафик, бърза връзка с Летище Варна и изхода на юг и в същото време основните културни, административни и бизнес дейности на Варна са на пешеходно отстояние от хотела.

През 2017 – 2018 направихме основна реновация на цялата сграда, за да предложим обновени и с по-модерен дизайн 90 хотелски стаи с удобства за бизнес пътуващите, помещенията са просторни 25-30 м2 и комфортно обзаведени; конферентният център предлага 4 зали с различни капацитети 120, 50, 30, 13 места, възможност за различни формати и прилежащи кетъринг зони, ресторант за утринна закуска и организирани събития, A-la-Carte менюто на Bar & Dinner ПивоВарна предлага на нашите гости ястия от балканската и средиземноморска кухня.

За добрата реализация на всеки продукт и инвестиция задължителна необходимост е професионално подготвения персонал. В настоящите условия нашия екип е малък, но добре подготвен, познаващ спецификите в обслужването на различните типове гости, за да отговори на различните очаквания и изисквания. За мен неоспорим факт е, че хората с техните усмивки, отношение и грижа създават един хотел, без тях това е просто сграда!

Днес ми е малко трудно да говоря за вдъхновението, което ме кара да продължа! Аз просто харесвам професията си и приемам трудностите и проблемите като предизвикателства, които правят днешния работен ден различен от вчерашния, усмихвам се по-широко, когато хотелът е пълен или видя лицата на познати гости, всичко това ми носи и удовлетворение. Разбира се, има дни в които предпочитам да не съм хотелиер, но те бързо отминават.

– Какви са очакванията и надеждите Ви за 2022 г.
– Опитвам се да гледам не с песимизъм, но все пак с реализъм към предстоящата 2022.
Разпространението на вируса, процента на заболеваемост и ваксинация ще определят възможността и готовността за пътувания, респективно реализацията на предварителните резервации, които вече се заявяват по графиците за 2022.

Условията и въобще възможността за провеждане на събития също е непредвидима, през последните 18 месеца не веднъж държавни разпоредби забраняваха различни дейности от днес за следващ ден. Тази несигурност и непредвидимост обяснимо задържа планирането на събития. Отново както и през 2021 г. всичко ще се случва в последен момент, според актуална епидемиологична обстановка и без възможност за предварително планиране за обезпечаване на дейности и доставки.

Предполагам за всички мениджъри на обекти след задачата по осигуряване на заетостта на дневен ред отново ще бъде проблема с обезпечаването на дейностите с необходимия брой служители с квалификация, отговаряща на стандартите на обекта.
И на финала, но не по важност – икономическата обстановка, в която работим – ежедневно растящите цени на ел. енергия, природен газ, продукти и услуги, които са неизменна част от продукта на всеки хотел и ресторант.
2022 ще бъде предизвикателство, поредно в професионалното ни ежедневие! Но с ентусиазъм и добри решения ще се справим!

Има значение кой и кога Ви информира! Последвайте нашите страници за бърза, достоверна и актуална информация във FacebookInstagramTelegramLinkedInYouTube, TikTok

Най-важните новини от туризма в България

Запознайте се с възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарския ни сайт ТУК – авторитетен и независим източник на информация!

Сподели публикацията