Slide
Slide

София. Комисията за защита на потребителите в България e със съмнения за нарушения на Trivago относно реклама в българския ефир по сигнал на информационна агенция bgtourism.bg.

Хотел на Миконос или Санторини за 60 лева на вечер? Друг път! КЗП вече се занимава с рекламата на Trivago

Официалното становище гласи: „Експерти от Дирекция „Защита на потребителите при продажби от разстояние“ в КЗП извършиха проверка на интернет платформата trivago.bg. В хода на проверката има съмнения за нарушения на търговеца, опериращ чрез сайта. Сезиран е органът за защита на потребителите в Германия за предприемане на мерки за защита правата на потребителите и установяване на нелоялни търговски практики“.

Съд постанови, че Trivago заблуждава клиентите с рекламите си, ще бъде наложена парична санкция

Експертите от Комисията за защита на потребителите в България посочват, че имат основателни съмнения, че чрез рекламният клип за почивка в Гърция Trivago N.V. може да заблуди зрителите относно цените на нощувките в хотели в Миконос и Санторини и да внуши усещането за специфично предимство при избора на тези дестинации.

В рекламата на trivago N.V. се твърди, че потребителят би могъл да намери хотел в две от най-популярните и скъпи дестинации в Средиземно море срещу 60 лева на вечер. Видеото се върти в разгара на лятото, когато цените са най-високи.
Комисията за защита на потребителите е извършила детайлна проверка, в резултат на която излиза с позиция, че има основателни съмнения, че в рекламата са налице заблуждаващи действия по отношение на цената или начина, по който тя е формирана или че съществува специфично ценово предимство.
В хода на проверката контролният орган е изискал с писма от две частни национални телевизии информация относно излъчването на въпросния рекламен материал касаещ trivago – почивка в Гърция, при която потребителят може да си позволи срещу 60 лева на вечер хотел в Миконос и Санторини. В една от тях рекламното видео е било излъчвано в каналите й през юни, юли и август, сочат изпратените сертификати.
Същевременно КЗП е извършила две проверки и на сайта trivago.bg. В хода на тези проверки е направено контролно търсене на места за настаняване съответно в Миконос и в Санторини. Информацията с резултатите от търсенето е свалена на хартиен носител.
Всички резултати от извършените проверки са описани в отделни констативни протоколи. Проверките са дали основателни съмнения за използване на заблуждаващи действия от страна на trivago N.V. по отношение на цената или начина, по който е формирана цената или съществуването на специфично ценово предимство.
Поради това, във връзка със съмненията за нарушения чрез системата за взаимодействие между органите за защита на потребителите в ЕС (CPCS) (Alert BG-2019.10.15-002), е сезиран органа за защита на потребителите в Германия за предприемане на действия и защита на потребителите и за евентуално установяване на нелоялни търговски практики от страна на Trivago N.V.

Разгледайте възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарски сайт №1 за туризъм в България ТУК

Сподели публикацията