Националният борд по туризъм иска общ туристически продукт със Северна Македония
Националният борд по туризъм иска общ туристически продукт със Северна Македония
Slide
Slide
Slide
Slide

София. Националният борд по туризъм (НБТ) изпрати писмо до медиите, в което посочва, че поздравява новия министър-председател Кирил Петков, членовете на Министерския съвет и министъра на туризма Христо Проданов.

НБТ изразява своята подкрепя към премиера за въвеждане на зелен сертификат за всички български граждани, съответно за всички публични дейности и услуги.

Христо Проданов: Кадрите са основна предпоставка за развитието и обезпечаването на туристическия бранш

Същевременно настоява за провеждането на позитивна ваксинационна кампания със стимули за ваксинация, чрез ваучери за туристически услуги (хотели, ресторанти и туроператори). Ниският процент на сложени дози у нас пречи на туризма и на привличането на чуждестранни туристи. Основните пазари за българския туризъм като Великобритания, Германия, Нидерландия, скандинавските страни и Русия пускат своите граждани да почиват в страни с висок процент на ваксинация. Затова новото правителство трябва да организира мощна национална маркетингова и рекламна кампания в подкрепа на ваксинацията.

НБТ предлага въвеждането на стимули, каквито вече има в редица страни.

Например всеки ваксиниран българин да получава от държавата ваучер на стойност 100 лв., който да бъде използван за почивка в България в хотел или чрез туроператор, или за посещение на ресторант. По този начин ще бъде подпомогнат пряко туристическият сектор, който пострада най-много от световната пандемия.
Националният борд по туризъм има още 4 приоритета, за които ще настоява пред новата власт.

Първият е за обединение на туристическия сектор, чрез промяна в Закона за туризма и създаване на консолидирана организация.

Тя трябва да бъде изградена по модела на Камарата на строителите в България, Националната лозаро-винарска камара и други представителни браншови организации, с функции и правомощия, уредени в българското законодателство.

Вторият приоритет е за учредяване на национална маркетингова и рекламна организация – DMO

(Destination Marketing Organization), която провежда професионална дейност на международния туристически пазар. Такъв модел функционира в Хърватия и в други европейски страни, чрез който се постига висока конкурентноспособност на дестинацията.

Третият приоритет е формулиране на нова стратегия за развитието на туристическата индустрия в България

2022 – 2032 г. чрез провеждане на международен конкурс за съвместна работа на Министерството на туризма с консултант, който е с доказан световен опит и репутация.
Четвъртият приоритет е равнопоставеност в отношенията с дружествата за колективно управление на авторските права при заплащането им от страна на всички туристически оператори, независимо от настоящото членство в една или друга неправителствена организация.

Министърът на туризма Христо Проданов прие поста от служебния министър Стела Балтова

Националният борд по туризъм посочва, че е конструктивен партньор на организациите от формата на Конфедерацията на българския туристически бизнес и подкрепя предложените краткосрочни и средносрочни мерки, които бяха представени на пресконференция в БТА вчера, 14.12.21 г.

Сподели публикацията