Slide
Slide

София. Развитието на България като четири сезонна дестинация е осъществимо чрез комуникационни стратегии реализирани от всички заинтерсовани страни – бизнес, медии и политическа воля. Инициативата “На шопинг за почивка” като комуникационен инструмент е първото по рода си изложение в този формат, чиято цел е да стимулира вътрешния туризъм, както и да даде възможност на бизнеса да представи своите продукти чрез икономиката на изживяванията, в която попада и шопинг туризма.

Атрактивността на подобни събития е  чрез създаване на изживявания да се стимулира туристическото потребление, както и да се насърчава градския шопинг туризъм.

София е домакин на двудневно туристическо изложение (снимки)

Моловете да бъдат място за  изложения на морския, планинския, балнео и спа туризма, както и другите приоритетни видове туризъм.

Това видяхме като резултат в The Mall този уикенд –  предложения за всеки вкус за ваканции в България.

От гледна точка на политиката е необходимо осъзнаване, че за постигане на нарастването на приходите от туризъм и приноса към БВП, е необходимо да има ясна, дългосрочна и всеобхватна визия. Туризмът е бизнес, който носи добавена стойност и на пазарни дейности, които са колаборацията на различните услуги и носят обща добавена стойност. Днешната инициатива в the Mall е яснен пример за това осъзнаване и възможността за мултиплициран ефект на двете индустрии и начало на визията за икономика на изживяванията.

Автор на статията:
проф. д-р Мариана Янева
катедра “Икономика на туризма”, УНСС
д-р Виолета Донева, ръководител на експертна група по туризъм на КП “Демократична България”

Сподели публикацията