Slide
Slide
Слънчев бряг. „Единствената ни цел през отминалия летен туристически сезон бе да покрием оперативните си разходи и да съхраним здравето и работните места на екипа си. Като част от световната верига Best Western Hotels & Resorts и добре разработената „We Care Clean“ – нова програма в тези предизвикателни времена, спазвахме всички наложени мерки.
Програмата „We Care Clean“ е насочена към всичко – от чистотата на стаите за гости и общите части до рационализираните процеси, които свеждат до минимум контактите между гостите и сътрудниците,
като същевременно поддържат обслужването на клиентите, което очакват от хотел с марка Best Western“, заяви за bgtourism.bg собственикът на Best Western PLUS Premium Inn Hotel & Casino в Слънчев бряг Иван Тодоров.
„Със сигурност внедрената програма „We Care Clean“ и мерките, които спазвахме, ни помогнаха. На блок масата гостите се обслужваха с еднократни ръкавици, при стриктно спазване на дистанция. Навсякъде имаме дезинфектанти и информационни табели. Нормално, част от гостите не искаха да спазват правилата, но основната част се съобразяваха и подхождаха с разбиране.
За щастие този така наречен сезон приключи и ни научи на много неща, определено ни подготви за новото нормално, което със сигурност ще е валидно и за следващия летен сезон, в който ще влезем по-подготвени и по-научени.
Със сигурност обаче 2021 няма да бъде лесна. Липсата на яснота за масова ваксина и страха от затваряне на граници е основната спирачка за бъдещите резервации“, признава Тодоров. 
„Туристите искат сигурност, че ако нещо стане ще могат да анулират без санкции. Хотелите от своя страна искат планиране, за да започнат подготовка за сезона.
Едва ли до края на март – период, до който в една нормална година е ясно какъв ще е сезонът, ще знаем какво ще се случи през сезон 2021. Субсидиите, които държавата отпуска, както на хотелиерите под формата на 60/40, така и на туроператорите като субсидиране на чартъри и преки грантове са добре замислени, но закъсняват и това закъснение води до допълнителна несигурност. Конкурентните пазари правят плановете си отсега за Сезон ‘2021 и ако България закъснее, то проблемът следващият сезон няма да бъде само COVID-19, а това, че туристопотокът вече ще бъде разпределен към по-адекватно действащите пазари. Турция, Гърция дори и Албания се борят за всеки турист. Въпреки трудностите ние не се отказваме и сме още по-мотивирани да се развиваме и да бъдем максимално адекватни“, добави генералният мениджър на хотела.
„Изминалият летен сезон ‘2020, ако може да се нарече сезон, е един от най-трудните, през които сме минавали.
Съчетанието от несигурност, неяснота и страх от неизвестното, диктуваха ежедневието ни.
Въпреки добре започналите ранни записвания за лятото, наложените ограничения и спрените полетни програми от основните дестинации за регион Бургас, доведоха до спад с над 70% спрямо миналата година за период 1.06-30.09. В началото на лятото бяхме изправени пред реалността, която показваше единствено празни хотели и анулирани резервации, а вече бяха направени огромни разходи за подготовка на хотелските бази за експлоатация през лятото.
Имахме ангажименти към дългогодишния си персонал и никакви приходи от резервации.
Единственият изход, който имаше всеки един от нас, останал да работи през този сезон беше: гъвкавост и адекватност на новата реалност, а именно – препозициониране на хотелите към работещите пазари, гъвкави анулационни политики и конкурентни цени. Въпреки, че като част от Best Western Hotels & Resorts, бяхме насочени и развивахме съвсем различен продукт, за кратко сменихме концепцията и пуснахме адекватни за български пазар, който реално беше единствения работещ пазар, ол инклузивни оферти на „продаваеми“ цени“, сподели Тодоров.
„Плановете ни са да работим целогодишно, като се концентрираме към привличане на групи и мероприятия, докато има възможност за такива. За следващата година основната ни цел ще бъде максимално диверсифициране на пазарите и сегментите, за да може да минимизираме риска.
Със сигурност ще продължаваме да спазваме всички активни към съответния момент правила и мерки.
Ще продължим да подкрепяме основните си партньори, като бъдем максимално гъвкави в ценообразуването и политиките си, и ще се концентрираме към разширяване на онлайн присъствието на хотела, както на български, така и на международен пазар, защото това е бъдещето“, посочи още Иван Тодоров, който от шест години управлява Best Western PLUS Premium Inn Hotel & Casino.

Разгледайте възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарски сайт №1 за туризъм в България ТУК

2 години bgtourism.bg – Над 2 милиона читатели!

Сподели публикацията