Бургас. Туристическият бранш по Южното Черноморие започна подготовка за сезон 2021. На среща в Бургас със зам.-министъра на туризма Ирена Георгиева хотелиери, туроператори и концесионери на морски ивици споделиха своите очаквания и поставиха предложения, че мерки трябва да се вземат още в края на зимата, за да не се повтори кризата в бранша и следващия сезон.

„Според мен още през февруари и март – това са месеците, в които трябва да започнат уговорки за зелени коридори с нашите най-големи контрагенти, като Англия, Русия, Германия, Средна Европа, Скандинавия, ако не искаме и следващото лято 70% от хотелите в Слънчев бряг да останат затворени“, каза председателят на Съюза на собствениците в Слънчев бряг Пламен Копчев.

Пламен Копчев

И според туроператорите летният сезон трябва да започне да се готви още от зимата. Припомнят, че туризъм може да се развива и през останалото време в годината.

Най-важните новини от туризма в област Бургас тук

„Пазар като Русия остана затворен. Там спадът на туристите е 100%. Беларус, например, взе решение да отвори границата на 5 септември, а на 8 септември беше първият чартър. Имаме и резервации от Украйна, които вече са факт, а първата от тях е за 14-ти октомври“, каза туроператорът Иван Кирязов.

Иван Кирязов

Първите групи с украински туристи за комбинирани почивки у нас и в Турция тръгват след дни

Министерството на туризма вече работи по екшън план с опит да спаси сезон 2021 по морето. Предвижда се да бъдат продължени някои от досегашните спасителни за бранша мерки.

„С категоричност мога да кажа, че мярката за подкрепа на чартърните полети – това е държавната субсидия от 35 евро за чартърна седалка или за чартърни полети ще бъде приложена и следващия сезон“, разясни зам.-министърът на туризма Ирена Георгиева.

Ченгенето става културно-исторически комплекс, туристите ще стигат с корабче до него от догодина

Обмисля се обаче дали ще има задължително намаление за чадъри и шезлонги. Ще бъде направен анализ, който да покаже дали това е необходимо.

„Чадърите и шезлонгите трябва да бъдат по такъв начин регламентирани цените им, че всеки плаж да има сам за себе си възможност да определи на каква стойност да бъдат отдавани“, споделя концесионерът на плаж Крайморие Николай Димитров.

Ще се работи и по реклама, която да привлича чужди туристи у нас целогодишно.

Давид Сукнаров
Кореспондент на bgtourism.bg за област Бургас

Най-важните новини от туризма в България тук

Разгледайте възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарски сайт №1 за туризъм в България ТУК