DJ CAFI пристигна в България с подкрепата на Yeni Raki
Slide
Slide

Албена/Златни пясъци. Ясна отчетност в края на мандата си обеща министър Димитров при откриване на срещата си с бизнеса от област Варна в к.к. “Златни пясъци”, на която представи как е структурирал работата си в рамките на служебния кабинет. В срещата участваха заместник-министър Ирена Георгиева, туристическото аташе на България в Германия Тихомир Патарински и областният управител на област Варна Марио Смърков.

България стартира мащабна рекламна кампания в съседните страни, за да привлече туристи през септември

В следобедните часове министър Димитров и заместник-министър Ирена Георгиева проведоха среща и с представителите на туристическия бизнес от района на Добрич. Домакини бяха к.к. „Албена“ и областният управител на Добрич Здравко Здравков.

В разговорите по Северното Черноморие министърът постави акцент върху предстоящата работа по подготовката на законодателни инициативи – като създаването на единната браншова организация и гаранционен фонд, приемането на наредба за националните курорти, улесняване на дигиталната реклама. Специално беше акцентирано върху популяризирането на дестинацията и усилване на рекламата, създаване на дългосрочна национална стратегия в туризма, популяризиране на ваучерите, с които освен храна, вече може да се закупи и туристическа услуга.

Министърът на туризма в Бургас: Призовавам българите да изберат родното Черноморие и да се възползват от ваучерите за туристически услуги

Специален акцент беше поставен и върху забавянето в плащанията на средствата за хотелиерите по хуманитарната програма в помощ на бежанците от Украйна. Министърът съобщи, че са постъпили над 500 жалби, като 90% от случаите ще бъдат разрешени с внесеното тази седмица решение в Министерски съвет, а Ирена Георгиева, която координира работата във връзка с администрирането на помощите, разясни обективните обстоятелства за забавянето.

“Министерството на туризма се зае с нетипична дейност, но въпреки скромния си човешки ресурс, ние се отнасяме с отговорност към нея. Поехме този ангажимент с ясното съзнание, че трябва да намерим баланса, да постъпим гъвкаво и хуманно към бежанците, а мярката е насочена към туристическия бизнес и в помощ на хотелиерите, които проявиха състрадателност,” подчерта заместник-министър Ирена Георгиева.

България отчете 130% ръст на туристите от чужбина

510 хил. украински бежанци са влезли на територията на България, каза министър Димитров. По думите му предстои правителството да реши как да продължи подкрепата за хотелиерите и украинските бежанци, тъй като мярката, която изтича в края на септември, няма да е работеща в сегашния си вид.

Във Варна, „Златни пясъци“, търговското аташе Тихомир Патарински представи данни, които сочат възстановяване на германския пазар тази година и огромното желание за пътуване. В комплекса от фактори, които влияят върху записванията за дестинация България, Патарински посочи значителното поскъпване на самолетния транспорт в рамките на ЕС. В тази посока популяризиране на медицински, здравен, СПА и културен туризъм с помощта на журналистически тур е сред предстоящите планирани стъпки. Подготвя се участието на Министерството на туризма в първото издание на изложение в Берлин, както и в традиционното изложение в Лайпциг в средата на ноември. Акцентът върху развитие на пазар Германия беше тема и на разговорите в „Албена“.

Срещите преминаха с дискусии по много и различни актуални теми – улесняване работата на сектора в условията на COVID-19, беше коментирана кризата с боклука, събирането и сметоизвозването във Варна, категоризирането на обектите, развитие на минералните източници.

Министърът на туризма представи екипа и приоритетите си в рамките на кабинета „Донев“

“Зимният сезон е другият ни ключов приоритет, по който ще работим, ще извършим оптимизация по цялата верига на туристическата инициатива. Няма време за откриване на нови пазари, време е за кризисни мерки на утвърдените, като се акцентира на съседните, в Полша, Чехия и Германия“, заяви министър Димитров.

Сподели публикацията