Илин Димитров, снимка Руслан Йорданов

Златни пясъци. България ще стартира мащабна рекламна кампания. Целта е да бъде удължен сезонът и да бъдат привлечени повече туристи през септември. Това обяви днес в Златни пясъци служебният министър на туризма д-р Илин Димитров.

Кампанията основно ще се проведе у нас и във всички съседни държави. „Ще работим с ТОП 10 пазари, които имаме, за да увеличим пристиганията на туристите. Трябва да се реагира кризисно“, каза Димитров. Той посочи, че планира да посети  съседните ни държави и да даде ясен знак, че България е сигурна страна и гражданите им са желани гости у нас.

Министърът на туризма в Бургас: Призовавам българите да изберат родното Черноморие и да се възползват от ваучерите за туристически услуги

През септември в страната ни ще се проведе журналистически инфотур с медии от Германия, а това също се очаква да допринесе за популяризирането на страната ни. В списъка с топ пазарите попада и Полша.

Близо 40% имаме ръст на туристите спрямо миналата година, а в сравнение с 2019 г. гостите са по-малко с 25 на сто, каза още Димитров и открои, че има увеличение на туристите от Обединеното кралство, Израел, Чехия и Полша.

България отчете 130% ръст на туристите от чужбина

„Ще работим по две направления – сигурност и предвидимост. Бизнесът трябва да знае какво следва. Зимният сезон също е сред основните ни приоритетите“, добави министърът.

Илин Димитров припомни, че ваучерите за храна могат да се използват и за туристически услуги – хотел, ресторант и др.

Мариела Модева: Културният туризъм създава условия у нас да идват хора с по-висок социален статус, те трябва да се превърнат в посланици на България

При срещите си с представителите на туристическата индустрия Димитров води разговор за възможността да бъде създадена единна браншова организация.

„Единната браншова организация е нещо, което туристическата индустрия иска от 20 години. Правени са много опити, но досега не е намерено решение. Аз реших да бъда активен в това направление, тъй като бизнеса ясно показа, че е необходимо да има такава организация. Ще се направи широко обсъждане. Самият бизнес ще излезе с решение как да бъде създадена и да работи организацията. Засега сме се спрели на моделите в Австрия и Хърватска, които са работещи модели. Убеден съм, че една браншова организация ще бъде доверен партньор на министерството и по този начин може да работим спокойно. В момента те са над 200“, добави Димитров.

Министърът на туризма представи екипа и приоритетите си в рамките на кабинета „Донев“

Сподели публикацията