Slide
Slide
София. „Приключва мандатът ми като заместник-министър председател по икономическата и демографската политика, пост за който бях избрана на 21 ноември 2018 г. и 10 месеца от назначаването ми и за министър на туризма.
Изминалата година беше особено предизвикателна, тъй като беше и все още е белязана от световната ковид пандемия. В качеството си на вицепремиер, който отговаря за провеждането на Националния съвет за тристранно сътрудничество, искам да благодаря на всички партньори за констриктувния диалог и разбиране“, заяви Марияна Николова в своята фейсбук страница.
Марияна Николова направи и своята равносметка за свършената работа. Ето какво посочва тя:
В поредица от извънредни заседания на НСТС в спешен порядък бяха одобрявани, подобрявани и надградени над 54 целеви мерки, които подкрепиха и продължават да подкрепят хората и бизнеса в тези сложни времена. Смятам, че успяхме навреме да намерим вярната посока и да одобрим точните мерки, за да не допуснем масови фалити в различните сектори на икономиката на страната.
Поех поста министър на туризма в много сложен период. От първия ми ден в Министерството на туризма започнах срещи и разговори с представители на бранша. Към днешна дата мога да отчета, че проведох над 90 срещи с представители на туристическия бранш от страната. Работните ми посещения в страната са над 100. Работните срещи с чуждестранни посланици, които са изключително важни за един успешен сезон надхвърлиха 35. Работните срещи в чужбина, телефонните и онлайн разговорите с чуждестранни хомолози, ръководители на европейски структури, международни организации, представители на големи туроператори са повече от 40.
България е част от туристическите дестинации с печат за безопасност и хигиена (Safety and hygiene travel stamp), издаден от Световния съвет за пътувания и туризъм (WTTC). Организацията проектира специалния печат Safe Travels stamp, за да даде възможност на пътниците да идентифицират дестинациите и местата за настаняване по целия свят, приложили високи стандарти за безопасност и хигиена.
През октомври 2020 г. и март 2021 г. Министерство на туризма публикува и въведе единни правила и указания за дейността на курортите в условия на пандемия и съответстващото поведение на туристите, за да се съхранят животът и здравето на хората през зимния и летния сезон. България бе единствената страна в Европа, която имаше работещи зимни курорти. Аналогични единни правила за противоепидемични и санитарни мерки в туристическите обекти бяха въведени и за летния сезон. Указанията бяха своевременно изпратени на всички чуждестранни посолства в България и на българските дипломатически мисии в чужбина.
Информация за всички противоепидемични мерки, въведени от българските здравни власти, включително условията и реда за влизане на територията на страната ни на чуждестранни граждани, своевременно се изпращат на членовете на дипломатическия корпус, акредитиран за Република България, както и на българските посолства зад граница.
В допълнение, националните туристически представителства на България в Москва, Франкфурт на Майн и Варшава регулярно организират срещи с местни туроператори и заинтересовани лица, на които информират за предприетите действия от българските власти с цел осигуряване на безопасност и сигурност, спокойна почивка на туристите в България.
Това е и основната цел на Програмата за национална туристическа реклама през 2021г. – утвърждаване на доверието и налагане на положителен имидж на България като безопасна, сигурна и предпочитана туристическа дестинация, предлагаща устойчив, разнообразен и висококачествен туристически продукт през четирите сезона на годината.
През 2020 г. стартираха интегрирани комуникационни кампании на 18 приоритетни пазара: Гърция, Сърбия, Северна Македония, Румъния, Турция, Полша, Чехия, Словакия, Унгария, Дания, Норвегия, Финландия, Швеция, Германия, Русия, Украйна, Молдова и Израел. Стартът на рекламата на всеки пазар беше съобразен с нагласите, интереса, възможностите за пътуване, актуалната противоепидемична обстановка, съобразявайки се с мерките, които страната ни предприема с цел ограничаване разпространението на коронавируса. Материалите, които се комуникират, са адаптирани на всеки един език.
С цел постигане на устойчивост и през 2021 година, независимо от продължаващата пандемия, комуникационният микс в тези кампании е планиран на база анализи и проучвания за всеки пазар и включва различни канали (събития, уебинари, e-mail маркетинг, външна реклама, печатна реклама и други), като задължителни са онлайн реклама и реклама в социални мрежи и провеждане на опознавателни пътувания за представители на медии, блогъри, влогъри, инфлуенсъри и др., в зависимост актуалната противоепидемична обстановка. Усилията на министерството в реализирането на тези кампании са успешни въпреки ограниченията за пътуване и несигурната обстановка.
През март 2021 г. страната ни отвори национално туристическо представителство (НТП) във Варшава, в допълнение на представителствата в Москва и Франкфурт на Майн. НТП в Полша отговаря и работи и с туристически пазари Чехия, Словакия, Унгария, Литва, Латвия и Естония.
В момента на посещение в България са влиятелни немски блогъри и инфлуенсъри във връзка с осъществяването на комуникационна кампания на пазар Германия. Темата на организирания тур е да представи България като дестинация, предлагаща възможности за морски туризъм комбиниран с културни забележителности и СПА и уелнес, с допълнителни акценти екотуризъм, кухня и вино.
С обезпечаването на достатъчен брой ваксини, стартира и приоритетното ваксиниране на работещите в туристическия сектор в България, което е важен прерогатив за безопасното протичане на летния туристически сезон и допълва имиджа на България като сигурна туристическа дестинация в очите на нашите чуждестранни гости и партньори.
В резултат на добрия диалог с бизнеса Министерството на туризма разработи целеви пилотен проект от 10 млн. лв. за „Подкрепа на предприятия, регистрирани по Закона за туризма като туроператор или туристически агент, за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19“.
По ОПИК бяха договорени и 3 129 600 лева за подпомагане на близо 1500 екскурзоводи и планински водачи.
Друга мярка, която Министерството на туризма успя да договори с Министерството на финансите е в размер на 51 млн. лв. за помощ на туроператори и туристически агенти.
В допълнение за преодоляване на последиците от пандемията е осигурената от правителството държавна помощ в размер на 35 евро за седалка в чартърните полети. Правителството осигури 55 млн. лв.
Мярката 60/40, която за сектор туризъм е 80/20 спомогна за запазването на близо 30 000 работни места в секторите Туризъм, Хотелиерство и ресторантьорство, и Транспорт.
По схемите на Министерството на икономиката предприятия от секторите ресторантьорство и хотелиерство до този момент са кандидатствали и получили 23 млн. лв.
Ще се радвам тази активна наша позиция да има възможност да бъде надградена и диалогът с бизнеса да бъде продължен в името на по-добър летен сезон спрямо този от миналата 2020 година.
Марияна Николова благодаря на всички партньори, колеги и приятели за пълноценното сътрудничество в съвместната им  работа.

Има значение кой и кога Ви информира! Последвайте нашите страници за бърза, достоверна и актуална информация във FacebookInstagramTelegramLinkedInYouTube.

Най-важните новини от туризма в България

Запознайте се с възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарския ни сайт ТУК – авторитетен и независим източник на информация!

Сподели публикацията