Кметът на Москва забрани масовите събирания, Интурмаркет ще се проведе, за МИТТ още решават (обновена)
Кметът на Москва забрани масовите събирания, Интурмаркет ще се проведе, за МИТТ още решават (обновена)
Slide
Slide
Slide
Slide

Москва. Български хотелиери не са се съобразили тази пролет да запазят цените на руски пазар за ранните записвания за почивки у нас, научи BGtourism.BG от руски туроператори. Цените с отстъпки за летни почивки били до 31 март. Още тогава картината за привличане на летовници от Русия не била розова, но маркетолозите вместо да се вслушат в хората, които записват туристи на място, по традиция премахнали цените за ранни записвания и обявили официалните за Лято 2019. “Трябваше поне още месец да продължат с цените за ранни записвания, това щеше да доведе до повече продажби. Вместо това през юни хотелиерите ни атакуваха с отстъпки до 30%”, споделят руски туроператори.

Сочи се превръща в конкурент не само на летните, но и на зимните курорти в България, предупреди Димитър Цонев, директор на голямата българска туроператорска фирма Солвекс, базирана в Москва:

„Например тази година през зимния сезон билетите за Сочи – отиване и връщане след Нова година – бяха около 9 – 10 000 рубли  – от порядъка на 100-120 евро, а билетите за България -между 18 000 и 20 000 хиляди рубли минимална цена. Това е една от причините и за частичния отлив и от нашите зимни курорти. Тази година има сериозен спад на почивките и в зимните туристически курорти, в това число и от руския туристически пазар“.

Цонев посочи още през март, че качеството на българския продукт не отговаря на цената, а се засилва и конкуренцията от турския и гръцкия пазар, от Испания и Италия:

„На руския пазар всички наши курорти трябва да се позиционират като брандове и именно тук е мястото на общините, заедно с туроператорите, заедно със Министерството на туризма, да проявят по-голяма инициатива, за да бъдат представени особеностите на българските региони”.

В момента български хотелиери още продават в пика на сезона почивки с отстъпки от 10 до 30% на своите сайтове. В топ хотели има много свободни стаи – картина, която трудно може да се види за началото на август.

Сподели публикацията