Slide
Slide

София. Едва ли сред хотелиерите някой някога е предполагал, че ще живее в толкова „интересни“ времена. След края на пандемията, в началото на 2022 г., бизнесът у нас с нетърпение очакваше да се завърне обратно към „нормална“ работа. Скокът в цените на електроенергията и енергоносителите, трусовете в световните вериги на доставки и постоянно набиращата сили инфлация обаче дадоха ясен сигнал, че живеем в поредния „нов свят“ – впечатление, което се затвърди и от започналата в края на февруари война.

Облаците допълнително се сгъстиха заради някои специфични особености на българския туризъм, като хроничния недостиг на персонал, който в последно време заплашва да се превърне в истинска криза, както и традиционно слабия, а в някои моменти дори отсъстващ маркетинг на България на международните пазари.

Действително, ръстът в цените на комуналните услуги, храните, консумативите и заплатите на персонала „изяде“ печалбата на много хотелиери, но въпреки това някои от тях декларират, че настоящата година е по-добра дори от емблематичната 2019-та, а амбициозни предприемачи смело се хвърлят в бизнеса с проекти за милиони евро. Виждаме как нови хотели се строят, стари се обновяват, а очакваната „вълна от фалити“ в бранша в крайна сметка така и не се състоя.

На какво се дължи този феномен? Има ли проверени решения и работещи формули за справяне с предизвикателствата в бизнес, който мнозина, включително банките, смятат за високорисков? Каква е тайната да инвестираш, проектираш и управляваш успешен хотел?

Отговори на тези, а и на много други въпроси, свързани с хотелския бизнес, ще потърсят участниците в седмия Хотелски форум – най-голямата професионална среща на бранша, която и през тази година ще събере над 400 делегати – собственици и мениджъри на хотели, туроператори, доставчици, официални гости и медии.

Форумът ще се проведе на 25 октомври в Гранд Хотел Милениум София, а акцентите и участниците в програмата ще бъдат:

Може ли България да промени имиджа си на „нискобюджетна“ дестинация и ако да, как?

В продължение на години, къде умишлено, къде по стечение на обстоятелствата, България се позиционира в съзнанието на туристите като една от най-бюджетните дестинации за пътуване в Европа. Докато в краткосрочен план този имидж помагаше да се позапълнят стотиците новопостроени хотели, особено по Черноморието, дългосрочно стана ясно, че подобно конкурентно „предимство“ има и доста неприятна обратна страна, като невъзможността хотелиерите да покриват все по-нарастващите си разходи за заплати, електроенергия, храни и консумативи, а туристите да получат качествено обслужване.

По какъв начин трябва България да ревизира своята маркетингова и ПР стратегия, така че да изгради адекватен и устойчив туристически продукт? Достатъчни ли са участието в изложения и рекламите в няколко новинарски телевизии, за да можем да твърдим, че се прави достатъчно по отношение на маркетинга на дестинацията? Доколко липсата на информация за резултатите от кампаниите на България в различните медийни канали пречи на успешното планиране на бъдещи такива? – това са част от въпросите, които ще дискутират Велизар Величков – съосновател на Grabo.bg и Opoznai.bg, Димитър Попов – управител на Пенгуин Травъл, Стефания Темелкова – специалист и преподавател по national branding и destination marketing и Маргита Тодорова – директор „Експлоатация, маркетинг и продажби” на курорта Албена и член на съвета на директорите на Албена АД.

Тенденции в пътуванията 2022/2023: как се представя България в сравнение с конкурентните й дестинации?

В този панел Хесус Кабайеро – изпълнителен директор на СОФ Кънект (компанията, която управлява летище София) и Деница Милосавлевич – ръководител „Авиационен маркетинг“ във „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ (операторът на летищата във Варна и Бургас) ще споделят актуални данни за туристическия поток през съответните летища, а също така ще говорят за тенденциите в международните пътувания и как се представя България спрямо конкурентните й дестинации.

Поглед от върха: разговор за бизнес климата в бранша с инвеститори и мениджъри на хотели

Целта на тази дискусия е опитни професионалисти – мениджъри и инвеститори в хотелския сектор у нас, да направят обзор на състоянието и перспективите пред бизнеса в краткосрочен и средносрочен (1-2 години) план – как изглежда моментната „снимка“ на бранша, кои са най-спешните за решаване предизвикателства, ще се върне ли скоро времето, когато ще се коментира главно рентабилността, а не оцеляването на хотелите и др. Свои наблюдения по темата ще споделят Венцислав Танчев – собственик на хотел mOdus (Варна) и съсобственик на Wave Resort (Поморие), Веселин Данев – изпълнителен директор и съсобственик на Libena Resorts, Мариян Беляков – изпълнителен директор на Пампорово АД и Живко Иванов – директор „Управление на активи“ в Галакси Инвестмънт Груп.

Концепция и дизайн на модерния хотел: кои са по-важните тенденции, къде да търсим възможности?

От какъв тип хотели се интересуват в момента инвеститорите – градски, ваканционни, спа, а също от каква категория – 4- или 5-звездни, бутикови и пр.? Кои типове хотели ще бъдат перспективни като инвестиция в близко бъдеще? Дали дизайнът на новите хотели трябва да се съобразява с тенденциите в търсенето от страна на туристите (бейби-бумъри, милениъли, а също бизнес пътници, ваканционни туристи и пр.) или напротив – трябва да отразява „духа“ на съответната локация? Кои са по-важните международни тенденции в хотелския дизайн, с които трябва да се съобразяват в наши дни архитекти и интериорни дизайнери? – идеята на тази дискусия е да представи гледната точка както на инвеститори като Илия Кадинов, чийто 5-звезден хотел Sante наскоро отвори врати във Велинград, така и на опитни архитекти като SGI Architects & Masterplanners, сред чиито проекти е и луксозният Swissôtel, който предстои да бъде построен в Сапарева баня.

Нови технологии, нови услуги, нов начин на мислене: как да адаптираме хотела към новите предизвикателства?

Проф. д-р Станислав Иванов – заместник-ректор по научноизследователска дейност на Висше училище по мениджмънт, Цветелина Николова – управляващ директор на Катаржина Естейт, които в момента инвестират в собствен хотел за винен туризъм, Десислава Димитрова – управител на хотелската компания DES Management и Антон Михалев от Eurodesign Systems, който е и домакин на дискусията ще потърсят отговори на въпроси, като кои технологични решения могат да помогнат на хотелиерите да се справят с трудностите при наемане на персонал, растящите разходи за комунални услуги и стремежа към по-качествено обслужване на гостите; какви нови услуги могат да предложат хотелиерите, така че да отговорят на променящите се нагласи на туристите и доколко може да се „дигитализира“ бизнес като този на гостоприемството.

Професия „хотелиер“: как да създадем, задържим, мотивираме и управляваме успешен екип през 2023 г.…и след това?

Според скорошно национално допитване на Българската асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели, недостигът на персонал е третото най-сериозно предизвикателство пред хотелиерите, след невъзможността за дългосрочно планиране на бизнеса и растящата инфлация. По време на този панел ще бъдат дискутирани теми, като какви са очакванията на служителите по отношение на възнагражденията и социалните придобивки; има ли начин кризата с персонала да бъде преодоляна успешно или това е необратима международна тенденция за индустрията; освен очевидната необходимост от повишение на заплатите, къде другаде могат да бъдат търсени решения; могат ли хотелите да се позиционират като желани места за работа и кариерно развитие и как.

Участници в дискусията ще бъдат Надя Василева – опитен HR експерт и председател на Българската конфедерация по заетостта, Веселина Попова – генерален мениджър на хотел Черно море (Варна) и хотел България (Бургас), Милена Хаджииванова – психолог и бизнес консултант и Николай Русев – генерален мениджър на Гранд Хотел София.

Тенденции в MICE туризма: ще се превърнат ли събитията в „събитие“ за българския туризъм през 2023?

Как събитията допринасят за икономиката и „отключването“ на туристическия потенциал на дадена дестинация? Къде трябва да бъдат фокусирани усилия, средства и енергия, за да позиционираме различни населени места и региони в България като атрактивни дестинации за събитиен туризъм? Кои локации у нас са подходящи за развиване като събитийни дестинации и защо? Какви са специфичните предизвикателства и възможности пред организаторите на събития през 2022/2023? – по тези въпроси опит и наблюдения ще споделят Петър Димитров – дългогодишен организатор на емблематичния A to JazZ Festival, Стефан Еленков, чието име стои зад мащабните фестивали Hills of Rock в София и Пловдив, Spice Music Festival в Бургас и Arte Feastival във Велинград и Анна Божкова – генерален мениджър на Арте Спа § Парк (Велинград).

Дигитален маркетинг и управление на (онлайн) репутацията: тенденции, казуси, добри примери от практиката

В тази дискусия ще участват Бисер Вълов – основател на дигитална агенция Beyond ID и Beyond Academy, Ния Коцева – съосновател на Influencer.bg, Петър Денчев – генерален мениджър на хотел „Галерия 37“ и артхотел „Музей 37“ и Антония Андонова – акаунт директор в Interactive Share. Те ще споделят приложими съвети и идеи за това как хотелиерите да оптимизират стратегиите си за дигитален маркетинг, кои решения работят и кои не през 2022 г., кои са важните неща, които трябва да знаем при позициониране в социалните мрежи и защо правилното управление на онлайн репутацията е ключово за успеха на хотела.

Благодарение на спонсорите, за форума са налични преференциални условия за регистрация на хотелиери, с които можете да се запознаете като се свържете с организаторите оттук

Доставчици на продукти услуги и решения за хотели могат значително да разширят своя кръг от потенциални клиенти като се регистрират за участие тук

Хотелският форум се провежда със стратегическото партньорство на Гранд Хотел Милениум София. Сред медийните партньори е Bgtourism.bg

Златни спонсори: Евродизайн Системс, ЧАР Дизайн

С подкрепата на: Karcher, Mexon, OmniChannel, Intesa, Tekra, Техномаркет, Acqualy, Sunny Gardens, Порше БГ, Grohe, Office 1, TouchMenu.

Институционални партньори: BAHE, BUBSPA, БХРА, АБТТА

Сподели публикацията