Христо Проданов - министър на туризма
Slide
Slide

Варна. На 15 или 16 юни в Министерството на туризма ще се проведе широка среща на националните асоциации, които се занимават с дигитална реклама. Това обяви министърът на туризма Христо Проданов по време на първото издание на форума „БГ ТУРИЗЪМ – ЛЯТО 2022“, организиран днес от Българската телеграфна агенция (БТА) в Пресклуба ѝ във Варна, в партньорство с Икономическия университет в крайморския град.

Ще ги помоля да съберем усилията си и да използваме техния потенциал, за да направим нещо, което е добро за България, каза ресорният министър. Той допълни, че по обществени поръчки и по задания, които се залагат от държавата, участват определен кръг фирми, но техният потенциал се свежда само до това. Всички, които са добри, не се занимават с държавата и с обществени поръчки, коментира Проданов. По думите му това е следващата стъпка, която трябва да бъде предприета, за да се изгради по-добра визия за България.

От своя страна генералният директор на БТА Кирил Вълчев коментира, че е необходимо всички отговорни институции да обединят усилия, защото колкото и да е прекрасен един хотел, когато образът на страната не е познат или е лош, няма никакъв шанс за успех.

Приоритет на България трябва да е здравният туризъм, добави министърът на туризма Христо Проданов. „Не може всичко да е приоритетно. Това, което може да е водещо и да развие българския туризъм, е здравният и СПА туризъм. Той е най-равномерно разпределен в цялата страна – и на морето, и в планините. Освен това не се влияе от времето и метеорологичните условия, и може да е целогодишен“, обясни министърът. „За туриста това е здраве, за държавата – политика, за бизнеса – бизнес“, каза Проданов.

Той допълни, че летният сезон е само два месеца и половина, зимният – три месеца и половина. Според него здравният туризъм има потенциал да запълни останалите шест месеца от годината. „Според мен това е единственото нещо, което може да ни донесе успех“, коментира още министърът.

Илин Димитров: Предприели сме мерки за разширяване на туристическия сезон

Сигурност, устойчивост, растеж – това са трите направления, по които трябва да работи България за предстоящия летен сезон. Това изтъкна председателят на парламентарната комисия по туризма Илин Димитров по време на първото издание на форума „БГ ТУРИЗЪМ – ЛЯТО 2022“.

Той подчерта, че много се спекулира със ситуацията в Украйна и че войната е близо до България. Туризмът и войната са несъвместими, каза Димитров и допълни, че е от изключителна важност да бъде внесена яснота по този въпрос. Той благодари на БТА, че внася светлина за това, което се случва и че е достоверен източник на информация.

Относно стабилността – това е фактор с много измерения – тук ще включим новата браншова организация и променените критерии на обучаващите се в сектор туризъм, коментира още Илин Димитров.

По отношение на растежа, председателят на парламентарната комисия по туризма изтъкна много краткият туристически сезон. Това обуславя ниската рентабилност, коментира Димитров.

Затова сме предприели мерки за разширяване на сезона. Вече има пробив по този въпрос, като през есента се очаква масирано присъствие на немските здравни каси, съобщи той.

Христо Проданов: България все още е бяло петно на картата на Европа за къмпинг туризма

За съжаление България все още е бяло петно на картата на Европа като възможности, с които разполага за къмпинг туризъм, каза днес във Варна министърът на туризма Христо Проданов преди откриването на дискусията, инициирана от БТА „БГ ТУРИЗЪМ – ЛЯТО 2022“.

Проданов уточни, че в момента министерството инициира разработването на регламент как да бъде реализирано къмпингуването. Има много хора в цяла Европа, които предпочитат този вид туризъм, това не е конкуренция на хотелите, допълни Проданов. По думите му регламентът трябва да уточни къде може да се настаняват почиващите, при това не само по Черноморието, а и около язовирите. Другият въпрос, който трябва да бъде решен, е на кого ще плащат такси, като единият вариант е сумите да отиват в съответните общини, които се грижат за сметосъбирането.

За предстоящия сезон Проданов посочи, че е умерен оптимист. По думите му в момента вървят много добре записванията от Полша, Германия, Чехия, Унгария, Сърбия, Македония, Израел, Великобритания. Министърът допълни, че се надява ръстът на гости от тези страни да компенсира отсъствието на почиващи от Русия и Украйна.

Красимир Станев – изп.-директор на “Албена” АД

Българският туризъм трябва да проявява повече смелост и самочувствие, каза днес във Варна изпълнителният директор на „Албена“ АД Красимир Станев по време на дискусията „БГ ТУРИЗЪМ – ЛЯТО 2022“.

Ние сме изпълнени с комплекси и гледаме само нашите си проблеми, което е огромна грешка, каза Станев. България е уникално красива, с невероятни дадености, но не успяваме да се рекламираме, допълни той. По думите му кадрите, които работят в сектора, също са на много високо ниво, но пък това е и причината лесно да намират реализация в чужбина и да заминават.

Много ми се ще да заработим с по-голямо самочувствие, с повече инициативност, каза Станев. Той сподели още, че е редно секторът да разчита на културата, за да се развива и да привлича нови гости. Нужна е инициативност, обясни Станев и допълни, че „Албена“ вече започва да реализира идеята курортът да стане по-весело и атрактивно място, изпълнено с повече културни събития.

Имаме свързаността, трябва да оправим посланията, които изпращаме като туристическа дестинация, заяви началникът на отдел “Авиационен маркетинг” във „Фрапорт“ Деница Милосавлевич.

Имаме свързаността, трябва да оправим посланията, които изпращаме. Това каза Деница Милосавлевич, началник на отдел “Авиационен маркетинг” във „Фрапорт“, по време на първото издание на форума „БГ ТУРИЗЪМ – ЛЯТО 2022“.

Тя отбеляза, че трябва да се наблегне да две неща – безопасност и сигурност. Определено това е нещото, което искаме да знаем – не само за този сезон и заради войната в Украйна, но и по отношение на всякакъв тип безопасност, каза Мирославова.

На второ място тя постави имиджа на България като евтина туристическа дестинация. Според нея не е нужно да бягаме от него, но е по-добре страната ни да се популяризира, че предлага качествена услуга на добра цена.

Мирославова допълни, че България има много разнообразен туристически продукт – както хубави хотели, така и богата природа и културни забележителности.

От своя страна генералният директор на БТА Кирил Вълчев заяви, че целта на форума „БГ ТУРИЗЪМ – ЛЯТО 2022“ е медиите да си изяснят какво искат да кажат представителите на туристическия бранш у нас и по света.

Директорът на ТМПЦ: Културният туризъм трябва да се развива в партньорство с туроператорите

Културният туризъм трябва да се развива в партньорство с туроператорите и курортните комплекси, каза днес директорът на Театрално-музикалния продуцентски център (ТМПЦ) във Варна Даниела Димова по време на дискусията „БГ ТУРИЗЪМ – ЛЯТО 2022“.

Високият ни сезон традиционно е успешен, тъй като ТМПЦ предлага разнообразна програма, посочи Димова. По думите ѝ представленията през летните месеци се гледат от между 30 и 40 хиляди зрители. Димова посочи, че центърът вече изгражда партньорство с туроператорски фирми и комплексите за организирани групови посещения. Като добър пример, тя даде отношенията с курорта „Св. св. Константин и Елена“, с който са разработени общи пакети от услуги за гостите. Според Димова това е пътят да се привличат повече туристи, тъй като много от гостите биха искали да посещават културни събития. Хубаво би било обаче, ако година по-рано културната програма се появява в уеб сайтовете на партньорите, допълни Димова. И уточни, че през септември ТМПЦ започва да подготвя лятото на 2023 година.

За по-слабия сезон е редно да отправяме послания, че Варна има минерални води и сериозни възможности за спа туризъм, допълни Димова. По думите ѝ е хубаво, че страната ни вече има отношения с немските здравни каси, но туристите, които ще ни посещават, е редно да имат пълна информация на какви културни събития могат да се радват, докато гостуват в града.

Генералният директор на БТА: Въпреки че в най-различни доклади се говори, че туризмът е приоритет за правителството, още липсва единен туристически бранд

Българската телеграфна агенция (БТА) има за цел в навечерието на всеки от туристическите сезони да организира форум, на който да се обсъждат посланията, които заедно с ангажираните в туризма институции и медии да отправяме. Това каза генералният директор на БТА Кирил Вълчев по време на откриването на първото издание на форума „БГ ТУРИЗЪМ – ЛЯТО 2022“ във Варна.

Форумът е организиран от БТА в партньорство с Икономическия университет в крайморския град.

Трябва да намерим верни послания след COVID-19, по време на войната и на набиращата скорост икономическа криза. Идеята е да намерим послания, различни от трите „S“ – трите първи букви на английски за слънце, море, пясък, каза още Вълчев.

Той добави, че образът на България в туризма се свежда до пет неща – неособено популярна туристическа дестинация, евтина и достъпна, без характерен туристически елемент, ниски очаквания, доста малка познатост на богатото историческо наследство.

Генералният директор на БТА каза още, че в най-различни доклади се говори, че туризмът е приоритет за правителството, но все още не е създаден единен туристически бранд.

Областният управител на Варна: Има разделение между курортите по Черноморието и градския и селския туризъм

Има разделение между курортите по Черноморието и градския и селския туризъм. Това каза областният управител на Варна Благомир Коцев по време на първото издание на форума „БГ Туризъм – Лято 2022“.

Според Коцев е необходимо да се направи мост между автентичното и хотелите. Той даде за пример, че много от туристите, които идват в България, не излизат от комплексите.

Трябва да се замислим „аз като турист какво бих искал да видя“. Когато аз отивам на туризъм, плажът е едно от малкото неща, които искам да видя. Имаме плажове, но плажове има в цяла Европа. Аз обикновено искам да видя автентичното за това място, коментира Коцев.

Според него трябва да покажем какво има в нашите градове и села, нашето културно и историческо наследство.Областният управител на Варна изтъкна, че е нужно да има повече информация за туристите кои църкви, музеи и културни обекти могат да посетят.

Сподели публикацията