Снимки Руслан Йорданов

София. Ресторантьорите недоволстват как се тълкува в обществото намаления ДДС за техния бранш за юли и август 2020 г., в сравнение със същите месеци на 2019 г. Това става ясно от писмо от Българската асоциация на заведенията и Сдружението на заведенията в България. Eто какво споделят двете организации:

Данните изнесени от Министерството на финансите следва да се анализират като се вземат предвид следните факти:

Предприетите в страната противоепидемични мерки във връзка с кризата от Ковид – 19 и страха на много хора от масови събирания, оборотите в заведенията са спаднали с около 45%.

Месеците юли и август 2019 година бяха едни от най-силните месеци в една изключително силна икономически година за секторите хотелиерство, рестораньорство и туризъм.

След изтичането на извънредното положение, независимо от отварянето на заведенията, те работят на 50% в условия на редица ограничения и на практика с намален капацитет заради отстоянието на маси, ограниченията в по-големи прояви и други.

Страната ни и към днешна дата се намира в извънредна епидемична обстановка, която е удължена до края на м. ноември.

По данни на НСИ спадът на чужденците, посещаващи страната ни с цел почивка през август 2020 г. е над 80%

В мярката 80/20 правителство взе решение допълнително да подпомогне ликвидността на фирмите като даде възможност да се кандидатства за финансова подкрепа само с декларирани като дължими данъци и осигуровки.

Заплащането на тези данъци и осигуровки предстои да се извърши в следващите месеци.

Предварителните данни сочат около 1/3 фалирали търговски дружества в бранша ни.

При наличието на всички тези факти намираме за логично номиналната стойност на платеното ДДС за месеците юли и август на 2020 година да бъде по-ниска от тази за 2019 година. Когато се съберат всички гореизложени данни обаче става ясно, че останалите на пазара наши колеги са внесли повече, като процентно съотношение, в държавната хазна, в сравнение с миналата година.

Още веднъж искаме да подчертаем, че намаляването на ДДС в нашия бранш беше спасителна мярка за оцеляването на бизнеса и за запазване на десетки хиляди работни места.

Най-важните новини от туризма в България тук

Разгледайте възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарски сайт №1 за туризъм в България ТУК

2 години bgtourism.bg – 2 милиона читатели!