Снимка: Shutterstock

Да живееш като местен – това беше модният тренд в пътешестването, но преди пет години.

Тенденциите в туризма се развиват и в последно време индустрията е „обсебена“ от друг тип преживявания, разказва Business Insider. Става дума за търсенето на „пътувания, които променят живота“. Този вид търсене създава нови потребности сред туристите и стартира т.нар. Епоха на трансформационното пътешестване. В нея хората се фокусират върху изследването на „истински местни и автентични преживявания“, според американския сайт от туристическата индустрия Skift. Промяната се води и в езика на говорене – „еxperiential“ бе модерна дума преди 5 години, но в последните две тя се замества от „transformational“ (трансформационен, променящ), казва Крис Роч, бизнес директор на компания за луксозни сафарита в САЩ.

Съвет за трансформационни пътувания, основан в страната през 2016 г., определя т.нар. трансформационното пътуване като „преднамерено пътуване с цел разширяване на представите, учене и израстване в нови начини да бъдем себе си и да взаимодействаме със света“. Според доклад за тенденциите за 2018 г. на Global Wellness Summit, всичко в практиката на пътуването момента е свързано с това търсене, съобщава manager.bg. „Живеем в голяма епоха на „автентични“ и „експериментални“ пътувания, където дори и най-масовите хотелски марки имат за цел да помогнат на пътуващите да се хранят, да живеят и да отпочиват на спа като местни“, се казва в доклада. „Експертите е областта на пътешествията сега твърдят, че „трансформационното пътуване“ е еволюционна вълна, която не отхвърля фокуса върху автентичните преживявания, но го извежда на по-дълбоко емоционално ниво“.

Какво всъщност е трансформационно пътуване?

То може да приеме много разнообразни форми.

Може да означава да се отделя време за непланирано изследване на околната среда, за възстановителни уелнес процедури, или за това човек да научи повече за местната флора и фауна в даден национален парк, според Джейк Хаупърт, съосновател на Transformational Travel Council.

От компанията Wilderness Holdings, която организира луксозни сафарита в Ботсвана, казват, че когато стане дума за тях, трансформацията идва под формата на повторното включване в живота след приключването на пътуването, което е желано от хората. Нашето мото е, че предлагаме пътешествия, които променят живота, казват нейни представители. От 15 години фирмата продава предложение хората да се свържат отново с природата и в резултат, да се свържат отново със себе си и с техните партньори и деца, или с когото са избрали да пътуват.

Wilderness Safaris предлага в САЩ персонализирани сафарита на цени от 8000 долара за пет нощувки в седем африкански държави, сред които Ботсвана, Кения и Руанда. Вместо да се фокусира само върху туризма, компанията се представя като оператор за устойчив туризъм, който комбинира гостоприемство на високо ниво със сътрудничество с местните общности.