Slide
Slide

София/Берлин. Сигурност, устойчивост, растеж – под знака на тези три ключови думи преминаха работните срещи на българската делегация в Берлин, водена от министъра на туризма Христо Проданов, от председателя на Комисията по туризъм в Народното събрание д-р Илин Димитров и от зам.-председателя на КТ Снежана Апостолова. Визитата в Германия премина при символичното домакинство на Германо-българската индустриална търговска камара, която на място бе представена от д-р Митко Василев – главен управител, и Сийка Кацарова – председател на Комисията по туризъм към Камарата.

В последния ден от визитата си в Берлин делегацията проведе среща в Бундестага с Клаудия Мюлер, комисар по туризма на Федералното правителство и депутат, който е пряко ангажиран с политиките в областта на туризма, МСП, говорител за морската икономика и говорител на работната група Изток, както и член на редица парламентарни комисии. Срещата е преминала в много добър тон и са били обменени ценни идеи.

България има шанс да привлече повече туристи от Германия с комбиниран туристически продукт

Акцент е бил поставен върху възстановяването на туризма след COVID епидемията и върху актуалната тема за устойчивостта в туризма, както и конкретно върху инициативите и мерките, които предприема федералното правителство в тази област.

Германия е приоритетен туристически пазар за България. Преди корона кризата немските туристи достигнаха 1 млн. годишно и са на трето място по брой след Румъния и Гърция. Страната ни е позната като морска дестинация, но ние имаме потенциал за зимен, културен, спа и селския туризъм. Това заяви министърът на туризма Христо Проданов по време на среща с  Клаудия Мюлер.

Той подчерта, че България е на трето място в Европа по културно-исторически забележителности и на второ след Исландия по наличие на минерални извори. „Българската СПА асоциация сключи договор с германската асоциация на здравно-осигурителните каси и нашето желание е да предложим тази услуга на повече здравни каси, за да може да достигне до повече германци“,  допълни министърът.

В наситената със срещи програма е била проведена Кръгла маса с представители на туристическия бранш в Германия. Разговорите с големите туроператори са били много продуктивни. Проведени са специални срещи с всеки един от големите туроператори – Alltours, DER Touristik, TUI, Lufthansa и Eurowings.

Министър Проданов в Германия: България е сигурна държава с качествен туристически продукт и на добра цена

„Водихме задълбочени разговори и всичко бе насочено и направено с цел промотиране на България като туристическа дестинация“, подчерта Илин Димитров.

В Берлин се състоял разговор с президента на Германската туристическа асоциация (DRV) г-н Норберт Фибих и с главния й управител г-н Ингер.

Според данни на бизнеса и немските туроператори 1,5% от германския туризъм е насочен към България, което по оценката на председателя Илин Димитров е малко. Целта е този процент да се утрои. По време на дискусиите е постигната договорка в България да пристигне 8-членна работна група от Германия.

„Това всъщност е най-големият ни успех, че ще дойде у нас тази работна група, а след това, ако премине добре първата работна сесия, планираме още няколко десетки агенции да ни посетят с цел да отворим по-широко вратата към немския пазар“, заяви Илин Димитров.

Германската туристическа асоциация (DRV) е водещата асоциация, която представлява туристическата индустрия в Германия и обединява значителна икономическа мощ.
Нейните членове представляват по-голямата част от оборота на пазара на туроператори и туристически агенти. Туристическата индустрия осигурява около 3 милиона работни места. Няколко хиляди компании членове, включително множество доставчици на туристически услуги, правят DRV силна общност, която обединява различни интереси в политиката, бизнеса и обществената сфера.

Сапарева баня ще е домакин на Годишния конгрес на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм

Специален акцент от страна на министъра бе поставен върху здравния туризъм, като възможност за удължаване на сезона по Черноморието и в планините, като СПА възможностите на хотелите могат да се комбинират със ски, винен, културен и други видове туризъм.

„За да имаме устойчивост в туризма, за да се задържат кадрите е необходимо да се осигурява целогодишна заетост. Здравният туризъм е една от възможностите за справяне със сезонността“, сподели Сийка Кацарова.

Тя посочва, че на всички е срещи е било акцентирано и върху включването на България в списъка на Германската асоциация на здравно-осигурителните каси (GKV) (от септември 2019 г.) като дестинация, в която застрахованите граждани с немски здравни осигуровки могат да реимбурсират средствата за профилактика в сертифицирани български Медикъл/СПА центрове.

Във фокуса на разговорите е било и ребрандирането на имиджа на България и позиционирането й като дестинация за качествен туризъм, предлагаща продукт, който е насочен към здравето на хората в модерни комплекси в страната ни.

Сподели публикацията