Златният ключ на туризма е в баланса между традиционното гостоприемство и технологията
Златният ключ на туризма е в баланса между традиционното гостоприемство и технологията
Slide
Slide
Slide
Slide

София. Хотелиерът трябва да намери баланса между традиционното гостоприемство и технологията, защото в момента се засичат различни генерации и сегменти. По-възрастните обичат традиционния начин на обслужване, но младите, хората под 30 години, започват все повече и повече да пътуват и техният обем все повече нараства с всеки изминал ден и за тях, ако нещо не е в телефона им, то то не съществува. Това е начинът им на комуникация. Те не обичат да звъннат, те обичат да пишат. Не обичат да правят нищо аналогово, а чрез телефона в джоба си. Това каза Ивайло Кожухаров, партньор и стратегически консултант бизнес развитие в “TouchMenu, в “Светът е бизнес” на Bloomberg TV Bulgaria с водещ Ивайло Лаков.

Ако говорим за продукти – в България имаме много добри хотелиерски продукти, особено във високия сегмент и по морето, и спа хотелите, работят наистина на топ ниво, изтъкна Кожухаров. “Нашата база наистина е много голяма, на места има застрояване, което е повече от необходимото и има редица проекти, които нямат обоснованост защо да бъдат в момента на пазара. Може би поради това донякъде се размива общото впечатление за туристическия продукт, но смятам, че според цената, която всеки може да си позволи, всеки може да намери достатъчно качествен продукт. Но дори и най-качественият продукт трябва да има персонал, който да го обслужва и това е основният проблем”.

“Докато допреди четири-пет години можехме да намерим персонал от Русия и Украйна, впоследствие вече започнахме да гледаме към Узбекистан, Таджикистан, а вече отиваме все по-на изток. Това не е много добро решение, но късият сезон не дава възможност трайно да бъде обучен персонал, да получава достатъчно добро възнаграждение и трябва да се мисли по посока на това да се разширява продукта. Това може да стане чрез спа-услуги, както и конференции, конгреси и други събития, които да удължат сезона, за да могат заетите в сектора да получават по-високи нива на заплащане”. 

TouchMenu е мобилно приложение, което помага на хотелиерите в три основни направления, сподели Пламена Бобева, съосновател на TouchMenu, която също гостува в предаването. Първо се елиминира цялата хартия и хотелът става малко по-екологичен. Второ – оптимизира се работния процес, което помага на един от основните проблеми в бранша, а именно липсата на кадри.

TouchMenu държи златния ключ към хотелите на бъдещето

В момента ние, чрез приложението, решаваме много проблеми, свързани с това да се оптимизират процесите, не само от страна на хората, които управляват хотелите и са заети с обслужването на гостите, но правим така, че клиентското изживяване да бъде по-добро. Клиентите да имат на едно място всички услуги, достъп до актуална информация и техният престой да бъде по-приятен, допълни Кожухаров. “Дигиталното решение може да скъси дистанцията между хотелиера и госта още преди той да е пристигнал в мястото за настаняване”.

Въпреки че в началото това дигитално решение е било замислено да помага на четири и пет звездни хотели се е оказало, че дори и най-малките места за настаняване се интересуват и прилагат успешно това решение в работата си, казаха гостите. “TouchMenu е инструмент, който дава изключително конкурентно предимство. Живеем в свят, в който информацията е много. Всеки може да се запознае с предлаганите продукти, да сравни какво се предлага и не винаги цената на нощувката е определяща, а и каква е добавената стойност и услугите”.

Тодор Бобев – CEO, TouchMenu: Интелигентните технологични решения, които предлагаме, работят успешно и за двете страни – гости и мениджмънт

В България хотелите, които използват приложението вече са над 100, а още толкова са и в чужбина, сподели Ивайло Кожухаров. “Миналата година компанията навлезе успешно на румънски пазар, на сръбски пазар, вече има ключови хотели в Черна гора, предстои всеки момент и в Босна и Херцеговина да се подпишат договори, хотели в Гърция също използват платформата. Не само в България, но и на Балканския полуостров няма подобен продуктов аналог”.

Все още има нужда хотелиерът да бъде обучен и мотивиран, за да разбере защо точно се нуждае от подобни приложения, добави Бобева.

Какъв е бизнес моделът на работа на приложението TouchMenu?

Вижте целия коментар във видеото ТУК.

Сподели публикацията