София. Umni.bg спечели първо място в категорията „Иновации и дигитализация за островни дестинации“ на финала на състезанието на Световната Туристическа Организация към ООН (UNWTO) за островни дестинации в Гран Канария. Елица Стоилова получи отличието от г-жа Изабел Мария Оливер Сагрегас от Кабинета на генералния секретар на UNWTO.
До финала достигнаха най-добрите от 110 компании, а участниците бяха от 49 държави. Основателите на петте най-добри компании в състезанието направиха презентации на живо, след което бе обявена, че голямата награда ще отпътува за България.
“Много се радвам, че след представянето в Залцбург, Австрия, на пилотния ни проект за градски туристически AI чатбот, който работи за туристите на Пловдив като Европейска столица на културата през 2019, имахме възможност отново да се върнем към него вече на съвсем друго ниво – с работеща платформа, пред редица ключови местни агенции и глобални организации като UNWTO, Master Card, Amadeus, TUI Foundation, министерствата на туризма на Кипър, Малта, Испания, Хърватия, Испания и други. Състезанието беше част от 2-дневната конференция за дигитализация на бизнеса на Канарските острови, DigiON Canarias. Повече от горди сме с тази награда за първо място! Искаме да благодарим на организаторите World Tourism Organization (UNWTO), UNWTO Academy, INFECAR – Ferias y Eventos – Cabildo de Gran Canaria за страхотната възможност и за перфектната организация, и на Cajasiete, спонсор на нашата награда”, заяви Елица Стоилова.
Umni.bg пребори конкуренцията на Costa Nostrum (Гърция); Volvero (Италия); Localbird (Испания); Wroxai (Индия), и в категорията Deep Tech – Artemis Technologies (UK), Inteligg (Гърция), Playtur (Аржентина), Farmlike (Испания).
“Какво ни отличи? Островният туристически AI Консиерж (чатбот с изкуствен интелект) е иновативен инструмент за комуникация, който създава работни места – поддържан от местен екип на платформата Umni.bg без технически знания и умения, свързва местния бизнес, хора, култура, традиции и дигитална инфраструктура с туристите, и спомага за създаването на персонализирани преживявания за туристите, като по този начин предоставя нови възможности за развитие на местната общност. Туристическият AI Консиерж също така може да бъде финансово самостоятелен проект с възможностите за продажби, спонсорство и реклама вътре в самия чатбот. 20% от градовете и дестинациите със смарт туризъм програми вече използват AI чатбот като елемент от своята стратегия за изпълнение на тези програми”, допълни Стоилова.
Снимка: Infecar
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE