Туризмът е златната кокошка на българската икономика, категоричен е бившият министър на туризма
София. “Сезонът си върви абсолютно нормално. Може би имаше малко по-смели очаквания. Най-вероятно това, което сами си правим с фалшивите информации за замърсяване на водата, неминуемо отблъсква част от туристите. Ние сме царе на това да се прострелваме в крака”, заяви в интервю за Tribune.bg бившият министър на туризма Христо Проданов.
“Ако си спомняте проблемите преди 3 години в Слънчев бряг?! Миналата година до септември месец гонихме мини по морето, а след края на сезона вече спряхме да говорим за мини. Сега говорим за замърсяване, а замърсяване няма. Това го казват всички официални държавни институции, така че хората трябва да са спокойни и да продължат да си ходят на нашето море, да си посрещаме чуждите туристи и да направим една сериозна информационна кампания чрез нашите посолства в чужбина. Тя е нужна особено на пазарите, на които сме силни, за да може хората да са спокойни и да не вярват на фалшиви новини и да заповядат”, добави той.
Попитан за бюджета за реклама на Министерството на туризма, Проданов отговори така: “Абсолютно смешна работа. Ние имаме 18 млн. лв. за реклама. За сравнение, Турция харчи годишно над 100 млн. евро, а Хърватска – над 55 млн. евро. Туризмът е златната кокошка на българската икономика. Хората са взели заплатата си в Берлин, например, и идват да я изхарчат тук. Това е бизнесът с най-високата добавена стойност. Но за да търгуваш с най-хубавото време през годината, се изисква реклама. За да може да изложим възможностите си, ни трябват пари. Трябва това да е национална политика, която да има и реални измерители”.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE