Снимка Руслан Йорданов, Bgtourism.bg
Slide
Slide

София. Има недостиг на самолети, които да обслужват чартърите и да отговорят на големия интерес за пътуване на българските туристи до топ дестинациите в чужбина, заяви за Bgtourism.bg Георги Пасев – маркетинг мениджър на един от водещите туроператори в България – Абакс. За своите програми с директни полети туроператорът полза основно авиокомпаниите European Air Charter и Bulgaria Air.

„Туроператорите допираме и до чужди авиокомпании, но това определено оскъпява цената. Съобразяваме се с техния пазар и се опитваме да се вредим, след като им мине сезона. Решението са регулярните линии и на малки групи. Но това означава ранно предплащане на седалки и след това продажба, която може да се прави с невероятно добър маркетинг, за да не се губят инвестирани средства“, коментира Павлина Илиева – туроператор и председател на Сдружението на туроператорите и туристическите агенти „Обединение Бъдеще за туризма“ (ОБТ).

„Има недостиг на самолети за чартъри само на определени дати. На пазара има  свръхпредлагане на оферти и неправилно планиране“, споделя Алпер Низам от “Онекс тур”.

Гладът обаче не е само за чартърите, които не достигат за определени периоди, но и за нови дестинации. Пътешествениците в Североизточна България вече нямат директна връзка от Варна до Милано и други водещи европейски дестинации. Новата линия между морската ни столица и Париж частично ще запълни интереса на живущите в региона. В Бургас искат полети до нови и по-атрактивни дестинации, защото сега те са достъпни чрез летищата в София или Варна.
Експертите в индустрията посочват, че и през 2024 година ще има голям интерес към пътуванията, като круизите и топлите дестинации отново ще са в челото на класациите. Водещото при избора ще бъде цена-качество-преживявания.

Сподели публикацията