София. Мнима фирма за екскурзии мами туристи, които плащат в евро, но не получават желаното пътуване. Разследване на bTV разказва за схемата. Владимир Владимиров живее със съпругата си в Банско. Преди дни прави резервация за почивка през септември в луксозен хотел на Халкидики през туристическа агенция на име „Травел Премио“.
„Преглеждах Фейсбук и я видях обявата. Попълних всичките неща, които трябваше. Никой не ми отговори. След това им звъннах. Имаше телефон Обадих се по телефона. Предложих им да отида в офиса да платя направо на ръка. Казаха ми, че не може. Трябва да се преведат парите само по банков път. Аз се прибрах, изпратиха ми фактура, която аз преведох“, казва мъжът.
Плаща 480 евро и започват съмненията за измама.
„В банката служителката каза: „Това е белгийска сметка. Сметка в Белгия. И от там нататък се усъмних за нещата. 3 дни след като преведох парите никой не се обади. Телефонът не отговаряше“, каза Владимиров.
Свързахме се с хотела, в който Владимир трябва да има направена резервация. От там отрекоха на него име да има запазена стая за посочените дати. Оказва се, че Владимир не е единственият, който е искал да летува с тази агенция. Десетки в последните седмици звънят на друга фирма с много сходно име, която предлага почивки на българския пазар от години.
„Дойдоха в офиса притеснени видяли друг сайт. Решили да резервират. Получават едни много странни документи и една възрастна дама дойде при нас с желание да заплати почивка в Гърция. Във въпросния уебсайт единствената опция е да се плати по банка, но жената беше решила да дойде при нас. Твърде много доказателства имаме, че за съжаление това е измамна схема и вече има реално пострадали хора, които са платили на фирма фантом“, заяви Емил Абазов, управител на туроператор и член на УС на АБТТА.
Влизаме в ролята на клиенти. Правим си резервация за Халкидики. Единственото, което искат е две имена, имейл и телефон. Посочваме, че плащането ще е по банков път. Минути по-късно идва нечетивен имейл. Затова звъним на посочения телефон. Там вдига мъж, представящ се за Божидар Димовски:
От няколко дни имаме проблем с автоматичните съобщения. До края на деня очаквайте наш оператор да се свърже с вас за изясняване на резервацията.
Има ли възможност да дойда до ваш офис и направо там да си платя, а не по банков път?
Може да заповядате в нашия офис за изготвянето на самия договор, но заплащането става по банков път.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE