Slide
Slide

Загреб. Изкуственият интелект и възможностите, които технологията предоставя на туристическата индустрия, бе една от темите, която зае централно място още в първия ден на 10-тото международно туристическо изложение в хърватската столица – Загреб.

В панелната дискусия, която се проведе в „Арена Загреб“, участие взеха водещи местни експерти от ИТ индустрията и туристическата сфера, а специална покана да сподели своя опит получи и основателят на TouchMenu – Тодор Бобев.

Ацо Момчилович, който е един от създателите на GlobalAI Ethics Institute, коментира влиянието на изкуствения интелект върху макроикономическата среда. Експертът отбеляза, че наред с всички ползи, вече се очертават редица дейности, при които технологията буквално успява да замести човешкия фактор.

Традиционно туризмът не е сред първите, които внедряват най-новите технологии, според повечето изследвания, но Момчилович подчерта, че именно в тази индустрия AI може да има най-голям принос и прогнозира, че значително ще я промени и създаде допълнителна стойност.

В контекста на туристическата индустрия, която продължава да изпитва сериозен недостиг на квалифицирани служители, интелигентните технологични решения работят успешно и за двете страни – гости и мениджмънт, отбеляза Бобев. Така например модулите за директни поръчки, които са част от Дигиталния консиерж на „TouchMenu“, използват вградения изкуствен интелект за анализ на потребителското поведение и спомагат клиента при неговия избор, но дават и ценна информация на мениджърския екип. Решенията водят до по-високи приходи и по-добра ефективност на обслужващия персонал, което всъщност дава възможност повече внимание да бъде обърнато на всеки един гост.

Ведран Екгехер, който създава иновативната платформа JellyRide, сподели как платформата внедрява изкуствения интелект, така че туристическите агенции и екскурзоводи да могат да получават автоматично, по желани от тях критерии, актуално съдържание, презентации и всичко, което имат необходимост, за да разкажат своята история и да предоставят най-доброто обслужване.

Мнозина копирайтъри вече виждат сериозна заплаха за своята дейност след появата на ChatGPT. Любопитна бе интерпретацията, изразена по време на панелната дискусия, че всъщност чат-ботът с изкуствен интелект следва да се разглежда като конкурент, който ще стимулира създателите на съдържание да бъдат още по-креативни и по-добри.

Изкуственият интелект ще бъде неизменна част от интелигентни асистенти за резервации, приложения за персонализирани препоръки, прогнозиране и оптимизиране на полети, системи за обработка на багаж, роботизирано самообслужване.

В заключение Бобев, основателят на TouchMenu, прогнозира, че без съмнение през следващите пет години технологичните решения и дигитализацията ще заемат все по-голяма част от туристическата индустрия и туристите биха били доволни да получават повече информация за дестинацията, за възможностите за разнобразяване на престоя си посредством авоматизирани решения, където ChatGPT би бил особено полезен, но по време на своя престой в хотел, гостите ще очакват повече директна комуникация и персонално отношение, а не заучени фрази.

Сподели публикацията