Равадиново, Созопол. По традиция винаги към края на календарната година излизат множество класации за интересни туристически обекти и дестинации. Българският замък „Влюбен във вятъра“ получи поредното си голямо признание и съвсем заслужено е включен в Топ 100 на туристическите обекти в света. Класацията е дело на авторитетното английско издание CEO Destinations и е на базата само на мониторинг на читателската аудитория, в която по данни на медията са взели участие 58 471 души.
Медията поставя туристическата забележителност и на първо място в класацията „Най-посещаван туристически обект“ в България.
„Каквото и да правим, каквито и успехи да имаме у нас и по света, ние го правим с мисълта за доброто име на България“, сподели собственикът и строител на замъка Георги Тумпалов.
„Всеки привлечен турист и всяка добра дума са сладката капка мед, която ще нахрани нас българите и ще ни даде надежда за бъдещето и възможността да се радваме на труда си“, добави той.
Повече подробности за този безспорен успех сподели управителят на замъка Янко Кръстев: „Ние през последните години спечелихме множество награди за туристически атракцион, за архитектурен и ландшафтен дизайн, станахме две поредни години сватбена дестинация намер 1 в света, най-добра екологична структура и десетки други. Някои от конкурсите са на базата на явно или тайно гласуване, други на смесен принцип с гласуване и жури, преживяхме и десетки одити на безброй международни организации и ще продължим в същия дух, не заради наградите и признанието, а заради това, че българите заслужаваме да покажем красотата на нашата страна навсякъде по света. Всичко това изисква неимоверни усилия, време, труд и вложени средства. Само например през изтичащата 2022 година участвахме в 85 филмови фестивала по света. Всяко едно участие е свързано с огромен набор от технически изисквания, защото един фестивал например е за туристически обекти, друг за романтични дестинации, трети с детска или приказна тематика и много други“.
„Използвам случая за пореден път да заостря вниманието на българските институции за равнопоставеност на държавните и частните туристически обекти, където разликата в отношението и финансирането е фрапираща както на регионално, така и на национално ниво“ – каза още Янко Кръстев и допълни: „Градски музей в близост до нас с оборот от продажба на билети за една година в размер на общо 8 лева поддържа персонал от 3 души, туристически обекти включени в национални конкурси с многоброен персонал имат по 10-12 гласа в национална класация са все факти, които се знаят и се премълчават от години“. В същото време, и в години на Ковид и война до нас, нашият замък бележи ръст на посещаемост спрямо предходните години и то без нито един лев помощ от държавата или европрограми.
Не мога да не завърша в края на годината с думите на любим български литературен герой: „Гледайте и се учете дeца мои. Пък, като не знаете – питайте!“.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE