София. Влизането в Шенген е ключово постижение на България с голямо закъснение. За съжаление, България е непозната дестинация за туризъм.

Това казва в интервю за БНР д-р Сийка Кацарова, председател на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм.

Трябва да се преразгледат изцяло рекламните клипове. Министерството на туризма трябва да изработи подходящите клипове и послания, свързани с Шенген, изразява мнение тя.

Имаме много бюрократични спънки и на места – корупционни практики, смята Кацарова. По думите ѝ, има “малки пречки, с които се хранят много малък кръг фирми”.

Недостигът на работна ръка в туризма може да се компенсира с работници от съседни страни, отбелязва тя.

Ако правилно си разпишем стъпките, след 2-3 години ще се радваме на много повече медицински туристи, прогнозира Сийка Кацарова.

Важно е да си кажем важна ли е профилактиката за българите и ако “да”, бюджетът за програмата на НОИ да се увеличи, като се даде възможност на повече сертифицирани качествени бази да предлагат услугата, коментира още Кацарова.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE