Сийка Кацарова
Slide
Slide

София. Да се ребрандира имиджът на България и тя да не бъде разпознавана само като дестинация за масов евтин туризъм.

За това призова в интервю за БНР Сийка Кацарова, председател на Българския съюз по балнеология и спа туризъм и вицепрезидент на Европейската спа асоциация.

Кацарова уточни, че са предлагали в Плана за възстановяване и устойчивост да бъде заделен малък бюджет, по примера на Унгария, за саниране на съществуваща инфраструктура за използване на минерални води, но темата се подценява.

„Трябва да се осъзнае ролята на минералните води за България. Това е нашето злато.“

Ако се постави като приоритет инфраструктурната свързаност бани – води – тръби – чешми, може да се развива този вид туризъм, подчерта тя.

„Международен бранд в момента иска да се позиционира за първи път в Европа, на места, където има исторически бани, термални води и природа. Ние в България можем спокойно да кажем – заповядайте в нашата къща.“

Преди 90 години Пампорово е възникнал като климатичен курорт. И други кметове могат да заложат на тази концепция, при измерване на съответните климатични показатели, изтъкна Кацарова.

По Черноморието и Св. св. Константин и Елена, и Албена, и Поморие съчетават и добър климат, и минерални води, а това е уникално, даде пример тя.

Голям проблем е липсата на какъвто и да е инструмент от страна на държавата, директно насочен към здравноосигурените българи, които искат да посетят балнеоложки курорт, коментира Сийка Кацарова в предаването „Хоризонт до обед“.

Такива практики имат всички държави около нас, както и по-развитите в Европа – там престой в балнеохотел се покрива от здравните осигуровки.

Според Кацарова на много места в балнео и спа курортите ни цените не са увеличени, но има и такива, където са по-високи по обективни причини, например цената на отоплението през зимния сезон.

Скокът в цените на хранителните продукти също е повлиял върху вдигането на цените в съответните спа центрове.

„Много от нашите колеги имат лични стопанства. Нормално е като се повишават цените на продуктите, да се повишават и цените в центровете и хотелите.“

Хората в този сектор са обучавани дълги години и борбата е да се задържат екипите, посочи Кацарова.

Сподели публикацията