Снимка Нова тв
Slide
Slide
Slide
Slide
София. В момента се реализира инициативата на министъра на туризма Зарица Динкова за преговори в Турция, за да влезе Гайд „Мишлѐн“ в България, заяви пред Actualno.com шеф Иван Манчев. По думите му министър Динкова е много сериозна в това България да се популяризира на всички форуми, които са станали като бранд за качество, а „Мишлѐн“ е еталон за качество.
Шеф Манчев е част от делегация с представители на Министерството на туризма, която ще се срещне с Асоциацията на турските готвачи за споделяне на техния опит за присъединяването им към световноизвестния кулинарен справочник.
„Благодарение на министъра на туризма в момента се инициира това пътуване до Истанбул, за да може да направим така, че България да стане пълноправен член на гайда и по този начин да се вдигне нивото и качеството на ресторантьорството в България“, посочи още шеф Манчев.
Припомняме, че наскоро въпрос какви стъпки е предприело Министерството на туризма по отношение на това България да бъде представена в кулинарния справочник на „Мишлѐн“ към Динкова отправи народният представител от ПП-ДБ Елисавета Белобрадова.
В отговора си министърът на туризма е посочила, че включването в кулинарния справочник Michelin е престижно признание, което е и гаранция за симбиозата от качеството на продуктите и съставките, креативността и професионализма на готвачите, постоянството в доброто обслужване и не на последно място, съотношението между цена и качество.
Доказала е връзката между включването в справочника с по-доброто маркетингово позициониране на съответната дестилация.
„В този смисъл, включването на дестинация България чрез свои ресторанти в добилия международна известност кулинарен гид, е припознато като необходимост, както от предишния, така и от настоящия управленски екип на министерството на туризма“, сочи Динкова.
През април 2023 г. Министерството на туризма е изпратило писмо до централата на „Мишлѐн“. С него служебният министър Илин Димитров е поискал среща, на която да се обсъдят възможностите за включване на България в справочника. До момента не е получен отговор на писмото.
„Три месеца след встъпването ми в длъжност обсъдих с министъра на културата и туризма на Турция Мехмет Нури Ерсой възможностите за почерпването на турския опит, довел до това Турция да има включени 74 ресторанта в справочника, 16 от които са добавени към списъка „Bib Gourmands“. В резултат на срещата и последвалите я разговори в седмицата от 5 февруари планираме провеждането на среща на представители на Министерство на туризма с Асоциацията на турските готвачи за споделяне на техния опит. През последните месеци екипът ми проведе срещи и разговори с Асоциацията на българските професионални готвачи за идентифициране на необходимите стъпки и проучване на тяхното знание и опит по темата. Проучихме и стъпките, които са предприели други държави, включени в справочника, напр. Чехия, Полша и Унгария“, пояснява Динкова.
По думите й в резултат на проучванията до момента се налага изводът, че включването в справочника на Michelin не е еднократна стъпка, а процес, който следва да обединява усилията на различни институции (Министерството на туризма, Министерство на земеделието и храните, Министерство на образованието и науката и Министерството на икономиката) и на заинтересованите браншови организации и представители иа бизнеса.
„Проученият опит от другите страни показва, че няма единен алгоритъм, който да се следва, а че всяка държава според спецификите си е предприела различни стратегии, за да постигне подобно признание. Целта за включването в справочника трябва да е част от общата визия за реклама и брандиране на България и като атрактивна кулинарна дестннация. В този смисъл Министерството на туризма е институцията, която е най-естествено да води този процес, но в сътрудничество с останалите посочени институции и с представителите на бранша и бизнеса. Не на последно място, при необходимост от законодателни промени и с представителите на законодателната власт“, допълва министърът.
Подчертава, че екипът й има готовност да възобнови комуникацията с централата на Michelin, като в момента той работи по определяне на общата визия, която да включва стъпките, лицата (институции, организации, бизнес) и времевата рамка за постигане на поставената цел.
Сподели публикацията