Quendoo B2B – нова ера при директните връзки на хотелите с туроператорите и туристическите агенции
Quendoo B2B – нова ера при директните връзки на хотелите с туроператорите и туристическите агенции
Интервю с представителите на Quendoo – Горян Върбанов и Павел Нончев

– Здравейте, г-н Върбанов! Миналата седмица обявихте, че вече сте стартирали Вашия нов продукт Quendoo B2B. Разкажете каква е идеята за него?

Горян Върбанов

Горян Върбанов: Идеята е наистина доста семпла. Предоставяне на възможност на хотелите и техните дистрибутори – туроператори и туристически агенции, да си разменят цени и наличности от една страна и резервации от друга в реално време. Тази функционалност е всъщност допълнение към нашия канален мениджър, който доста от клиентите ни използват. Наистина е доста нелогично при положение, че изпращаме наличности и цени и получаваме резервации от booking.com, да не можем да предложим същата функционалност за туроператори и туристически агенции.

Павел Нончев: Тук аз мога да добавя, че в България липсва подобен инструмент от много години. Интеграциите между травъл агенти и туроператори са факт, както и интеграциите на различни софтуери за хотели с техните PMS-и, но липсваше връзка между тези две „екосистеми“. Продължаваме да живеем в среда, където запитването, изпращането и потвърждението на резервации става по телефон или имейл. Добрите практики в много туристически дестинации дават възможност повече неща по веригата да се автоматизират. Това правим сега и ние. Първата ни стъпка е връзката между български хотели с български и румънски туроператори/травъл агенти. 

Bgtourism.bg стартира свой канал във Viber и автоматизиран чатбот

– Какви биха били предимствата за туроператорите и хотелите, които се включат в системата?

Павел Нончев

Павел Нончев: Първо, спестяваме десетки човекочаса труд на седмица и за двете страни. Но това дори не е най-същественото предимство. По-голямото е, че подобни платформи водят до по-големи обороти. Туроператорите и травъл агентите имат нужда да са конкурентни на ОТА. Едно от предимствата на Booking.com например е, че имат цени и наличности от хотелите в реално време. Да не говорим, че в свят на динамично ценообразуване, това е почти невъзможно да се организира по имейл или телефон. Super last minute продажбите също са една трудно достижима цел за туроператорите. Обикновено този обем от резервации минава през ОТА и уеб сайтовете на хотелите.
Хотелите от своя страна, имайки възможност гъвкаво да управляват туроператорите като дистрибуционни канали, могат да извлекат максимума, особено в периоди на слабо търсене. Защо, като пускаме мобилни цени през хотелските сайтове и Booking.com, не го направим и през туроператори. Защо, ако решим да пуснем по-ниска цена с non-refundable политика за плащане, не го направим с няколко клика и през някой туроператор. Хотелите искат да управляват динамично цените и наличностите си, защото знаят, че така могат да извлекат максимална печалба. С един добър Revenue Management, туроператорите се превръщат в отличен дистрибуционен канал с поносима цена за привличане на клиенти, която е конкурентна на тази за привличане през ОТА.

Горян Върбанов: Павел много добре описа реалния проблем, който решаваме с Quendoo B2B, но аз бих искал да добавя и още едно преимущество. Quendoo B2B всъщност се явява маркетплейс, където хотелите и туроператорите могат лесно да имат повече партньори и да намерят нови пазари. В платформата са видими един за друг хотели и туроператори и много лесно може да се установи контакт и да се започне работа с даден участник от платформата.

Експерти от 4 балкански държави споделиха своя опит и очертаха тенденциите в туристическата индустрия по време на Hotel Trends Across the Balkans

– Казахте, че тествате Quendoo B2B в реална среда, с различни партньори? Какви са отзивите?
Горян Върбанов: Представихме платформата официално на туристическите изложения в Букурещ и София, като отчетохме огромен интерес както от страна на хотелите, така и от страна на туроператорите. Искам да подчертая, че очаквам подобни платформи доказано да водят до повече бизнес и за двете страни и не е трудно за българските хотелиери да видят ползите. 

– Как могат хотелиери и туроператори да започнат да работят с Quendoo B2B?
Горян Върбанов: За да започнат да използват платформата за туроператорите, е необходимо да си направят акаунт в системата. Това може да стане, следвайки линка „регистрация“. За хотелите, които вече използват Quendoo, e необходимо да си създадат тарифа, която искат да предложат за дистрибуция през Quendoo B2B и да я публикуват. За хотели, които все още не използват Quendoo, ще се радваме да обсъдим възможности за съвместна работа.

Павел Нончев: В момента платформата е работеща и напълно безплатна. Всеки, който има интерес, може да влезе и да я използва. Отворени сме също и за всички туроператори, които искат директна интеграция през API. Правим такава в момента с Новотон и Солвекс например. Отделно имаме двайсетина туроператори, които вече са с акаунти и правят резервации през платформата.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE