Летният туристически сезон наближава и бизнесите се интересуват от дигиталните инструменти и нововъведения, които могат да им помогнат. За да научим повече за последните тенденции и решения, се обръщаме към една от най-успешните международни компании в сферата на дигиталните разплащания, myPOS. На myPOS се доверяват над 150 000 бизнеса в Европа, а иновативните услуги на компанията осигуряват комфорта както на гостите, така и на хотелиерите. Повече, в поредица от интервюта, ще ни разкаже Полина Тоскова, управляващ директор на myPOS България.
– Платформата myPOS дава на бизнес собствениците всичко, от което се нуждаят, за да приемат плащания и да управляват различни аспекти на своя бизнес. Вие имате наблюдения какви са тенденциите в картовите плащания в HoReCa индустрията. Какво трябва да знаят хотелиерите?
– Професионалистите в HoReCa индустрията трябва да знаят, че потребителите вече използват много и различни канали за плащане – уебсайтът беше само началото. Мобилният телефон е предпочитано средство, чрез което младото поколение избира да плати, вместо от компютъра. Използват се социалните мрежи, където се плаща чрез линк или QR код. Наблюдаваме и засилен интерес за такива плащания при резервации. Например, при масови резервации, като куверт за Нова Година, платежният линк е предпочитано решение, което се поставя в бюлетини, социални канали и други подобни канали за комуникация. То улеснява клиентите да платят бързо и сигурно в момента на взетото решение за покупка.
Интересна опция е и PaymentTag. С нея търговците нямат нужда от уебсайт, за да получават онлайн плащания. PaymentTag е уеб страница с уникален адрес, който всеки търговец сам си избира, създава се веднъж и се изпраща многократно. Когато клиентите го получат се отваря сигурна страница, на която те могат да платят по предпочитания от тях начин – с карта, с Apple Pay или Google Pay.
Търговците трябва да знаят, че съществуват достъпни решения, които им дават възможност да интегрират най-модерните разплащателни опции. Всички хотели и бизнеси, дори и най-малките, имат възможност да го направят без да се налага да инвестират предварително. С myPOS, например, няма месечни такси и дългосрочни договори, а парите от трансакции се получават моментално от бизнеса в собствена търговска сметка с IBAN.
– Говорейки за малките бизнеси, как могат те да подобрят продажбите си чрез новите технологии?
– Важно е всеки хотел да има собствен сайт, с възможност за директни резервации, тъй като онлайн платформите се стремят да удовлетворят крайния потребител, което често е в ущърб на хотела. Чрез собствен сайт местата за настаняване имат пълен контрол над съдържанието и ценообразуването и не плащат комисионна. Накратко – директните продажби означават повече приходи.
Директните резервации могат да бъдат постигнати чрез различни софтуерни програми за резервации, с които myPOS лесно се интегрира. Пример са партньорствата ни с TravelLine и Quendoo. TravelLine e компания, предлагаща облачно-базирани решения за управление на хотели. Нейните продукти, като резервационният модул Booking Engine, оптимизират процесите и продават автоматизирано 24 часа в денонощието. Quendoo също интегрира основни дигитални инструменти за оптимизиране на заетостта и продажбения микс – букинг енджин, канален мениджър и т.н. Тези облачни решения се интегрират лесно с решенията на myPOS, давайки възможност на клиента да плати бързо и удобно, а на бизнеса да получи парите си веднага. И това не е всичко, с myPOS бизнесите могат да приемат плащания навсякъде – на автомат в лобито, онлайн, лице в лице или в движение, дори на телефона си.
– Т.е. Разкажете ни повече за опциите, които дават мобилните устройства?
– Търговците могат лесно да приемат плащания с карти и безконтактни устройства директно на мобилния си телефон. Мобилните устройства са подходящи както за рецепция, така и за допълнителните услуги като ресторанти, лоби бар, СПА зони, кетъринг или специални събития. Софтуерен ПОС може да бъде инсталиран като приложение на всеки Android смартфон, поддържащ NFC технология.
Нашето SoftPOS приложение myPOS Glass има стартов план, с който търговците плащат само когато правят трансакция т.е. те не се обвързват с начална инвестиция, такси или дългосрочен договор. Разплащанията от страна на клиента стават лесно – приемат се всички видове карти и дигитални портфейли, а щом трансакцията се одобри, парите постъпват мигновено в myPOS сметката на търговеца. myPOS Glass предлага и редица други предимства като режим cash register, който помага да се оптимизират бизнес операциите, плащане чрез QR код и принтиране на бележки и отчети чрез свързване на принтер посредством Bluetooth. И всичко това става чрез приложение, което всяка фирма може да изтегли. Нужно е само търговецът да премине през онлайн верификация на бизнеса.
Като цяло, опциите за бранша са много. В България myPOS има редица успешни партньорства с HoReCa бизнеси, които са ни се доверили и вече са изградени дългосрочни връзки, при които ние сме до търговците при пускането на нова линия от техния бизнес или откриването на нов обект.
Готови сме да подадем ръка на собствениците на бизнес в индустрията, които имат нужда от съвет – екипите ни в магазините във Варна и София ще ги консултират и ще ги запознаят с тенденциите в картовите разплащания, спрямо бизнес нуждите им.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE