Меглена Плугчиева: България има дадености да пробие на австрийския здравноосигурителен пазар
Меглена Плугчиева: България има дадености да пробие на австрийския здравноосигурителен пазар
Slide
Slide
Slide
Slide

София. България има всички дадености да пробие на австрийския здравноосигурителен пазар по подобие на сътрудничеството си с германските здравни каси, съобщи пред Bgtourism.bg Меглена Плугчиева, която беше привлечена като посланик на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм. Тя получи покана от председателя на туристическата организация д-р Сийка Кацарова да прегърне каузите за развитието на страната ни като целогодишна дестинация за качествен здравен туризъм. Плугчиева има дългогодишна и успешна кариера като политик и дипломат, създава богата мрежа с контакти у нас и в чужбина. Била е посланик в Германия, Швейцария и Черна гора.

Сийка Кацарова: Българите трябва да ползват здравните си осигуровки не само когато са болни, но и за превенция

През последните два месеца тя проведе голям брой срещи на най-високо ниво в София и Виена, с амбицията България да заеме своето място на здравноосигурителен пазар Австрия.

„Очаква ни дълъг път, по който всички трябва да вървим заедно, защото първите ми срещи показаха, че страната ни не е разпознаваема. Задачата ни е голяма и сериозна. Поздравления за Германо-Българската Индустриално Търговска Камара, за д-р Митко Василев, за г-жа Кармен Щрук, за БУБСПА – техният опит за пробива на германски пазар ще ни помогне да успеем и в Австрия. Добрите новини са, че има институционална подкрепа, има готовност от двете страни България да е включена в референтния списък с държави, в които австрийците да ползват здравни услуги. Голямото ни предимство е, че имаме море.

Необходимо е да рекламираме нашите възможности, защото се оказва, че не сме разпознаваеми, но това трябва да става не само в столицата, а и в регионите. По време на моята визита във Виена, където се срещнах с посланика на България Десислава Найденова, видях реклама на Хърватия в метрото, реклама на Черна гора и на други държави. Трябва да използваме дигиталните възможности за реклама, за бърз достъп до австрийците. Необходимо е да участваме в техните предстоящи изложения, да организираме роуд шоу и да поканим техни туристически агенти и представители на медиите“, сподели Меглена Плугчиева.

Здравноосигурителни каси в Мюнхен и Берлин искат договори с медикъл СПА центрове в България

Тя посочи, че имиджът на страната ни е влошен. Това, според нея, се дължи не само на липсата на реклама, но и на политическата нестабилност, на промените през последните две години в страната ни, които са отразени и в чуждата преса.
Австрийците могат да ползват здравни и балнео услуги в чужбина, след като местните капацитети са пълни или след препоръка, но за целта трябва да има договори между нашите обекти и партньорите в Австрия. Необходимо е хотелите и здравните ни заведения да отговарят на международни стандарти, по които предлаганите услуги отговарят на качеството, което австрийците получават. Те ходят на терапии в Германия, Чехия, Италия и Словения – прави впечатление, че това са страни, които са им достъпни с автомобил. За баланс и йога австрийците посещават Хърватия и Словения, а Йордания – за лечение на кожни заболявания.

Ирена Георгиева в Пампорово: СПА туризмът отчита 12% ръст

„Смятам, че България може да бъде конкурентоспособна по много направления. Необходимо е да имаме добър продукт, който да е на добра цена, за да може да ги привлечем. Трябва да се проведат и срещи с авиокомпаниите за добри цени. Има възможност да си партнираме не само по линия на държавното партньорство, след като изпълним критериите, но и да се търсят директните контракти с частните застрахователни институции, особено по темата СПА, хотели, уелнес. Следващите стъпки включват официални писма от Министерството на туризма и Министерството на здравеопазването с намерение за включване на България в референтния списък на Австрия“, сподели Плугчиева.

Хотелиери и партньори на BUBSPA засадиха дръвчета в Чепеларе

„Необходимо е да изготвим програма, по която да има ясно формулирани стъпки на действие – да няма хаотични действия. Всякакви солови акции правят лошо впечатление, затова е необходимо да има единодействие и с нашето посолство. В следващите месеци е необходима реклама, реклама и пак реклама. През втората половина на ноември планираме официално представяне на БУБСПА във Виена, което да е със съдействието на Стопанската камара на Австрия и българското посолство“, добави тя.

Плугчиева посочи още, че една от големите таргет групи, към която България трябва да се насочи, са пенсионерите. В момента те се оказват най-богатата част от населението в Западна Европа. Това е поколението, което натрупваше състояние и в момента търси начин за гарантиране на по-дълъг и здравословен начин на живот.

Сподели публикацията