Николай Костов
Slide
Slide

Варшава. Николай Костов, туристическо аташе на България във Варшава, намери място в престижната класация ТОП 100 на най-влиятелните личности в туристическата индустрия в Полша за 2023 г. Класацията се прави за осми път от местното специализирано издание WaszaTurystyka.pl, а българинът намира място за втора поредна година. През 2022 г. той зае 69 позиция, а сега намери място в ТОП 50 и изпраща годината под №44. Начело е Адам Гоншиор – главен редактор на WaszaTurystyka.pl, който почина през 2023 г., а лидерската позиция е признание за неговия принос към туризма в страната. №2 е Михал Фийол – председател на Съвета на директорите на полската авиокомпания LOT (м.г. беше №7), а №3 е директорът на Ryanair Майкъл О’Лиъли.

В престижния списък място намират туроператори и агенти, хотелиери, представители на местни власти и туристически организации, длъжностни лица, въздушни, автобусни и железопътни превозвачи, представители на летищата, представители на туристически атракции, музеи, увеселителни паркове, застрахователи в сферата на туризма. 

Денков и Габриел: От март отпада граничният контрол за България по въздух и море

Онлайн платформата посочва, че в тазгодишния списък личностите имат сериозен принос не само върху икономическите аспекти на туризма, но и върху социални, културни и екологични въпроси. Техният ангажимент, работа и визия допринасят за устойчивото развитие, повишаване на стандартите и иницииране на промени в тази индустрия. За първи път класацията бе публикувана през декември 2016 г. 

Николай Костов на туристическото изложение във Варшава през 2023 с танцова група „Иглика“ от гр. Краков

Мястото на Костов в ТОП 50 идва на фона на нови рекордни постижения на туристопотока от Полша към България. 31% повече поляци са посетили страната ни за първите 9 месеца на тази година, съгласно последните данни на местния статистически институт – близо 330 хиляди полски туристи са били с цел туризъм у нас спрямо 251 056 м.г. Изходящият туризъм в Полша бележи увеличение от 36-37% спрямо м.г., а перспективата през следващите 3-5 години е той да бележи увеличение от нови 25%. Това ще позволи на страната ни да достигне до нови рекордни нива при подходящата рекламна политика и бюджет.

Сподели публикацията