Снимка Руслан Йорданов, Bgtourism.bg

София. Със стил и вкус, достойни за италианската традиция, ITA Airways представи в София новото си пролетно петстепенно меню, сервирано в Бизнес класата на дългите полети за месеците април, май и юни. Събитието, организирано в партньорство с Академията на италианската кухня и Конфиндустрия България, се състоя в ресторант Este и събра представители на бизнеса и туристическата индустрия.

Присъстващите имаха възможност да дегустират ястията, които отразяват италианската елегантност в небето – поднесени така, както ги получават пътниците на борда при междуконтиненталните полети на ITA Airways.

„Нашето пролетно меню в Бизнес класата представя богатството на италианските региони с внимание към детайла и автентичността. Обновява се на всеки три месеца и предлага гастрономическо пътешествие още във въздуха.“, сподели регионалният мениджър на авиокомпанията Нина Павлова.

Менюто включваше: Салата с бавно готвено пилешко (12 часа при 60 градуса), хрупкави лимонови аспержи, филирани бадеми и майнеза с цвекло; Паста по типична южноиталианска рецепта с броколи, чери домати, ароматен и хрупкав хлебен гретин и аншоа от Четара; Филе от фагри с хлебна билкова коричка, пюре от целина и хрупкави аспержи, като гарнитурата бе салата с рукола, фенел, чери домати, репички и слънчогледови семки, а за финал: селекция от традиционни италиански сирена и сезонни свежи плодове. Домакините поднесоха селекция домашен хляб с тиквени семки и квас заедно с масло с трюфел. Чудесният вкус на вечерта беше подчертан с ароматно вино.

Пепи Нешева – председател на Академията на италианската кухня, акцентира върху предизвикателството да се представи италианската кулинарна идентичност в условията на въздушен транспорт и проследи нейната история на борда.
„Както всички знаем, италианската кухня не е просто списък с рецепти. Тя е културно наследство, емоция, начин на живот, красота и стил. Истинско предизвикателство е да пренесем тази кулинарна традиция на борда на самолет, летящ на 10 000 метра височина.
Въздухът на борда е сух, с ниско съдържание на кислород и разредено налягане. Това влияе на вкусовете и възприятието ни. При такива условия е трудно да се приготви и предложи качествена храна, каквато заслужават пътниците.
Разбира се, има кухни, които са по-подходящи за тези условия – като азиатската с нейните пикантни, силно овкусени ястия. Италианската кухня обаче е изградена върху пресни съставки, зехтин, балансирани вкусове – и именно това я прави предизвикателна, но и вдъхновяваща за представяне на борда.
В началото храната в самолетите е била ограничена – сандвичи, бульони, опаковани сладки. Но още тогава, при първите опити да се въведе италианско меню на борда, се започва с бульони, прясно тесто, малки десерти.
През 60-те и 70-те години, с развитието на туризма и израстването на италианската културна идентичност, започва въвеждането на стабилизирани рецепти – класически ястия, адаптирани за самолетен кетъринг.
Преломен момент настъпва през 90-те години, когато авиокомпанията Alitalia започва да работи с шеф-готвачи, известни имена от гастрономическия свят. Именно тогава на борда се появяват лазаня, пармиджана, ризото, конкильони, тирамису и други класики. Така стигаме до днешните дни на иновации и до звездите Мишлен.“, сподели Пепи Нешева.

Това събитие е изключително интересно. ITA Airways продължава да популяризира италианското превъзходство – защото всички знаем, че италианската кухня е изключително богата и разнообразна. Ще използвам един цитат от кулинарна рубрика, че в Италия има една особеност – на всеки пет километра се сменят културните паметници, кухнята и диалектът. Докато в САЩ и хиляди километри да изминете, ще ядете пак същия бургер. Италия е страна, която има изключително богата и разнообразна кухня“, заяви посланикът на Италия в България Марсело Апичела.

Роберто Санторелли, успешен бизнесмен и председател на Конфиндустрия България, поздрави гостите на събитието, като сподели, че то е пример за обединяване на бизнес, култура и идентичност в една от най-разпознаваемите форми на „италианското“ – храната.

ITA Airways изпълнява ежедневни директни полети между София и Рим, осигурявайки удобна свързаност към ключови международни дестинации чрез хъба си на летище Фиумичино.

Събитието „Volare all’Italiana“ потвърди, че за ITA Airways пътуването не започва с излитането, а с усещането за елегантност, традиция и внимание към детайла, което посреща всеки пътник още на борда. А когато това усещане включва вкусовете на Италия – пътешествието е вече преживяно.

Снимки Руслан ЙОРДАНОВ, Bgtourism.bg

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE