Георги Пасев, АБАКС/Снимки Руслан Йорданов, Bgtourism.bg
Slide
Slide

София. Три седмици подред спасяваме стотици български туристи с румънски самолети от бедствие на летищата в Европа, заяви пред Bgtourism.bg Георги Пасев – маркетинг мениджър в Абакс. Туроператорът е броил 360 000 лева за трите извънредни чартъра през отминалия месец, след като Wizz Air отлага полетите си заради фосмажорни обстоятелства.

„През първата седмица имаше стачка в Италия. Повечето авиокомпании реализират полетите си – някои летят до Рим, други до Бари, а трети се вмъкват преди и след стачката, но авиокомпанията Уиз Еър – не. Те нямат достатъчно пилоти и използват форсмажора, за да анулират. През втората седмица – пожар на летището в Катания. Всички авиокомпании пренасочиха към Палермо и Комизо, имаше дори и до Реджио Калабрия. Уиз Еър отново използват форсмажора и анулират. Трета седмица – ремонтът на летище Катания след пожара се забавя и Уиз Еър, както и предходната седмица, се възползват, за да не реализират полета си“, разказва пред Bgtourism.bg историята с отменените чартъри Георги Пасев – маркетинг мениджър в Абакс.

Павлина Илиева, ОБТ: Туроператорите са оставени сами да се справят с форсмажорните ситуации на международните летища

„Абакс носи пълна отговорност за туристите. И за трите седмици намираме свободен самолет, с екипаж. За съжаление в България няма такива при нито една авиокомпания. Имат TAROM! Самолетът идва от Букурещ, прави чартър София-Италия – София и се връща в Букурещ. Абакс плаща всяка седмица по 120 000 лева. Държавата нехае, тя не чува и не вижда този проблем!
На Уиз Еър изобщо не им пука за хората. Те се позовават на форсмажор, а отговорността към клиентите им е нулева!
Пътниците – по 120 клиенти на Абакс и още по 60 с билети, биха бедствали по летищата. Лекари, адвокати, бизнесмени и други имат неотложни срещи, други може да си пропуснат почивката. Реално ние от Абакс се погрижихме тези хора да минат през ситуацията без да усетят сериозно неудобство, но това ни коства страхотно високи разходи за самолети, за хотели и трансфери. А ако не ги платим? Има кризисен план държавата!?! Планът е да се изпрати Авиоотряд 28, ако ситуацията за изоставените българи се раздуха по медиите. Проблемите с отложените полети ще се задълбочават и е крайно време ресорните министерства да намерят работещ механизъм.В противен случай ние нямаме полза от тях!“, добави Пасев.

Той пита как ГВА защитава клиентите от подобно безотговорно поведение?

„Ако от Абакс не бяхме поели разходите, то три уикенда щеше да гледаме по телевизиите бедстващи българи по летищата.
Нужно ли е да се стига до тук, за да се предприемат мерки?
ГВА трябва да си задължава авиокомпаниите да имат резервни варианти за самолети и екипажи, и да са длъжни да си изпълнят всеки заявен полет. Ако не можеш да го гарантираш, нямаш право да летиш. Защо трябва туроператорите да носим цялата отговорност, а авиокомпаниите да не носят никаква?“, коментира още Георги Пасев.

Той е категоричен, че ГВА трябва да задължи авиокомпаниите да си правят полетите – до 24 часа да реализират отложените полети, които са били отменени в резултат на форсмажор.

Сподели публикацията