София излезе от участието си в най-голямата браншова организация по темата и усилено отказва да ползва добри практики от Европа. За сметка на това настоящият директор на ОП „Туризъм“ се среща с неясни субекти в кръчми и дискутира как да развива дестинацията под мотото „Честита баня“. Категорично е мнението, че това е обидно за инвеститорите в града, професионалистите в сектора, както и за самата столица, съобщават в своето писмо от Българския съюз по балнеология и СПА туризъм.

София. Българският съюз по балнеология и СПА туризъм (BUBSPA) изпрати писмо до кмета на София Васил Терзиев и общинските съветници в Столичния общински съвет относно гласуването на проекта за повишаване на размера на туристическия данък за 2025 г. Позицията е изпратена с копие и до зам.-кмета Никола Барбутов и Антон Пенев – директор ОП “Туризъм”. Браншовото туристическо сдружение категорично заявява подкрепата си към писмото на Българска хотелска асоциация, че е против вдигането на туристическия данък в София без прозрачност при изразходването им за реклама. Двете водещи организации в България поставят важни въпроси за развитието на София като туристическа дестинация.

Снимка Руслан Йорданов, Bgtourism.bg

Български съюз по балнеология и СПА туризъм (рег. 2006-а година) е браншово туристическо сдружение, представляващо обединените интереси на 61 юридически лица, собственици и инвеститори на повече от 100 от най-големите хотелски комплекси в България, в това число най-големите работодатели в сектор Туризъм. Членове на Съюза са и 10 общини, развиващи балнео и СПА туризъм, както и образователни институции и експерти.

Като част от Европейската СПА асоциация и неин представител в България, Български съюз по балнеология и СПА туризъм има експертната помощ на всички ключови организации и професионалисти, наложили продукти като Будапеща, Карлови Вари, Терме ди Сатурния, Букурещ и много други. Въпреки многократните ни опити да работим съвместно с екипа на Столична община по темата развитие на Балнео СПА и Медицински туризъм в един град, основан поради ресурсите си от минерални води, до момента не срещаме разбиране или желание от страна на ОП Туризъм и ресорния зам.-кмет.

За нас, минералните води и познаваемостта на София като балнео град, са в основата на развитието на по-устойчиви форми на туризъм, привличане на липсващия уикенд туризъм, разработване на нишата за пътувания с цел рекреация и култура и много други. В допълнение – сериозното развитие на медицински заведения в столицата, дава сериозна база за изграждане на основи за медицински туризъм в определени направления. Тази форма на туризъм в момента е водеща в редица градове в Европа като Берлин, Прага, Будапеща и много други.
За нас е учудващо, че минералната вода в София тече по чешмите, но няма интерес за
нейното развитие като ресурс за повишаване на туристическото позициониране на столицата.

София излезе от участието си в най-голямата браншова организация по темата и
усилено отказва да ползва добри практики от Европа. За сметка на това настоящият директор на ОП „Туризъм“ се среща с неясни субекти в кръчми и дискутира как да развива дестинацията под мотото „Честита баня“. Категорично е мнението, че това е обидно за инвеститорите в града, професионалистите в сектора, както и за самата столица. В тази връзка, подкрепяме позицията на Българска Хотелска Асоциация относно дефицитите на екипа на ОП Туризъм – без дългосрочна визия и планиран бюджет с ясни срокове и отговорници, ще станем свидетели на поредни обещания.

Цялото писмо на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм можете да прочетете тук.

Писмо на Български съюз по балнеология и СПА туризъм

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE