Курортът Албена домакинства на форума на БТА “БГ туризъм – лято 2024”
Курортът Албена домакинства на форума на БТА “БГ туризъм – лято 2024”
Slide
Slide
Slide
Slide

Албена. Сезонът започва трудно, да се надяваме да завърши добре, каза изпълнителния директор на “Албена” АД Красимир Станев по време на форума на БТА “БГ туризъм – лято 2024”. Бизнесът ни толкова много е закъсал, че трябва да приемаме съвети и помощ от всякъде. Медиите изключително много могат да помогнат в тази трудна ситуация. Пандемии, войни, недоверие, всичко това действа много негативно, каза Станев.

Той разказа за годините, когато в к. к. Албена е открит Холандския колеж в тогавашния хотел “Маастрихт”. Хората които са преподавали в учебното заведение са казвали, че сме добри пазачи на тайни, тъй като сме имали много богатства, но никой не е чувал за тях. “Вие сте най-добрите пазачи на тайни. Идват с недоверие и си тръгват очаровани и се чудят как може никой да не знае това, което има България в сърцето на Европа. Аз това го намирам в ниското самочувствие на управители и директори. Туй като ние имаме чувството, че работим в един отрасъл, който няма сили да се изправи и да даде на държавата това, което може да даде. Може би трябва да се напомпаме с повече самочувствие и увереност”, каза още Станев.

Трябва да продължим рекламата на България в Европа и чужбина, защото имаме страшно много неща, с които трябва да се гордеем и да показваме. Туристите ни са желани, гостите са желани, чакаме ги.

Красимир Станев определи като проблем бавните административни услуги, като цитира гражданите на Република Турция, които искат да дойдат в България, но получават визи много трудно и самата услуга е много скъпа.

Апелът ми към българските медии е – опитайте се да погледнете над ръба на чинията. Трябва да погледнем отвъд границите на страната ни. Да си дадем сметка как чужденците гледат на България. Считам, че не изглеждаме добре. И това е меко казано. Това каза Меглена Плугчиева, посланик на Българския съюз по Балнеология и СПА туризъм, по време на форума “БГ ТУРИЗЪМ – ЛЯТО 2024”.

“Политическата нестабилност се отразява негативно на имиджа на страната ни. Като добавим и лошите новини, които често сами произвеждаме, ситуацията става крайно неприятна за страната ни. Към това, че сме непознати, трябва да добавим и това, че и дори да сме познати, то не е с положителен образ. Важна и тежка е задачата да се направи максимума, за да коригираме и градим друг образ на България”, посочи тя.

По думите на Плугчиева е нужно да се гради доверие към България. “Всички сме изненадани от Албания например, че тази страна се превърна в такъв хит на туристическия пазар. Черна гора също е далеч по-известна от нас – това е горчивата истина. Програмата за реклама на България, която беше стартирана, трябва да продължи. Миналата година във Виена имаше голям форум и там научих, че ние сме неизвестни. А ние отиваме и обясняваме, че сме целогодишна дестинация, че имаме био продукти, кухня, много минерални извори. Там благородниците от Бавария казаха – вие българите сте световни рекордьори по неумение да се представяте пред света”, каза Меглена Плугчиева.

Тя добави, че медиите могат да бъдат и са коректива, който трябва да обръща внимание на тези неща и да поставя правилните въпроси пред политиците. Това всъщност касае не само туризма, но и чуждите инвестиции в България, добави Плугчиева.

“Молбата ми е – нека не се затваряме само до морския туризъм. Страната ни е съкровищница – България е целогодишна дестинация. Тя трябва да бъде представяна като мечтана дестинация. Има много неща, с които можем да се представим пред света. Имаме блясък и той трябва да се покаже. Моята препоръка за апел за лятото е – България: Непознато кътче от рая”, каза още Меглена Плугчиева.

Бизнесът разчита на медиите България да бъде чута и открита като туристическа дестинация в чужбина, каза Елена Косева

Представителите на бизнеса разчитаме и на медиите да бъдем чути и открити в чужбина, каза пред участниците във форума Елена Косева – изпълнителен директор на “Св. св. Константин и Елена холдинг” АД. Тя подчерта, че страната ни трябва да се популяризира и то с положителни послания. По думите й е нужно българският бизнес да има по-голямо самочувствие, защото продуктът, който предлага е на много високо ниво. Косева призова политиците в своите действия винаги да отличават туризма като приоритет.

От пътуванията ми по света съм разбрал, че един продукт се гради с доверие. Когато има доверие туристическият продукт е успешен, каза по време на форума на БТА в Албена “БГ туризъм – лято 2024” кметът на Добрич Йордан Йорданов.

Той подчерта, че в тази динамична ситуация първо на пандемия, а после на война, е важно да се покаже, че сме тук. “Да покажем на туристите, че както ние им имаме доверие, така и те могат да ни имат”, каза Йорданов.

“Благодарение на развитието на туризма по Черноморието, туристите посещават и град Добрич и другите общини. Защото и в тях има какво да се види”, завърши Йордан Йорданов и пожела успешен сезон на всички.

Председателят на парламентарната комисия по туризъм в последния парламент Ертен Анисова акцентира върху необходимостта от общи усилия за развитието на българския туристически продукт – на изпълнителната, законодателната и местната власт. “Ако тук мога да изведа послания, то би звучало така: “Заедно можем!”, заяви Анисова по време на организирания от БТА форум “БГ ТУРИЗЪМ – ЛЯТО 2024”, в к.к. Албена.

Вярвам, че заедно можем, защото диалогът ще допринесе за разгръщането на целогодишния туризъм в България и той ще бъде ключов фактор – освен за развитието на икономиката, за създаването на нови работни места, за развитие на регионите, посочи Ертен Анисова.

Тя изтъкна, че само чрез обединение могат да се намерят решения на множеството проблеми пред туризма ни, в това число и хибридната война от миналото лято. Не бива да допускаме такова нещо да се случи отново, призова Анисова.

Служебният министър на туризма Евтим Милошев открои сред основните послания за летния туристически сезон на България – чистота на морската вода. Чистотата на водата е ключов въпрос за летния туристически сезон като послание и за българските и за чуждестранните туристи, каза министърът по време на организирания от БТА форум “БГ ТУРИЗЪМ – ЛЯТО 2024” в к.к. Албена.

Водата ни е чиста и нося отговорност за казаното, посочи Милошев. Той съобщи, че на 6 юни във Варна ще има публична проява във връзка с  чистота на морето с участието на министрите на околната среда и на здравеопазването.

Министърът напомни, че летния туризъм формира е 70 процента от туризма на страната и в тази връзка отново акцентира върху важността на посланието за чистотата на водата.

Генералният директор на БТА Кирил Вълчев откри форума “БГ ТУРИЗЪМ – ЛЯТО 2024” в курортния комплекс Албена. Това е пето издание на инициативата на Българската телеграфна агенция за организиране на форуми, които се провеждат два пъти всяка година – в началото на летния и зимния туристически сезон, за обсъждане на посланията при представянето на туризма в България през предстоящия сезон. В срещата се включват представители на държавни и общински институции, туристическия бизнес, неправителствени организации, учени и експерти и медиите, каза той.

“Добре дошли в курортния комплекс “Албена“, който през тази година отбелязва 55 години. След като през миналата година отбелязахме 115-тата годишнина на “Св. Св. Константин и Елена” със сигурност можем да кажем, че България има традиции в туризма, които надхвърлят нашето поколение и нашата цел е да представим добре тези традиции. Посланията, които се оформиха по време на предходните срещи бяха следните – през лятото на 2020 г. във Варна стигнахме до извода е, че най-важното послание за България е, че е сигурна дестинация. През зимата на 2022 г. в Банско, когато в цяла Европа се обсъждаха и прилагаха ограничения на тока, топлата вода, работното време заради пестене на енергоизточници след началото на войната в Украйна, посланието, което оформи туристическият бизнес бе, че в България ваканцията е без всякакви ограничения. През лятото на 2023 г. в Бургас във времето, в което цените в целия свят растяха много бързо и почивките ставаха скъпи или, за да се запази цената, вложенията в условията силно се намаляваха, България запази стойността или близка до същата цена. Посланието тогава беше България: Повече стойности – Същата цена”, каза директорът на БТА.

“БГ ТУРИЗЪМ – ЛЯТО 2024” е петото издание от инициативата на БТА за организиране на форуми, които се провеждат два пъти всяка година – в началото на летния и зимния туристически сезон, за обсъждане на посланията при представянето на туризма в България през предстоящия сезон. 

Сподели публикацията