Министър Илин Димитров изнесе публична лекция в УНСС, посветена на маркетинга на дестинацията и концепцията на бранд България
Министър Илин Димитров изнесе публична лекция в УНСС, посветена на маркетинга на дестинацията и концепцията на бранд България

София. Министърът на туризма д-р Илин Димитров изнесе публична лекция пред академичната общност от студенти, докторанти и преподаватели в катедра “Икономика на туризма” на УНСС. Той бе приветстван от ректора на университета проф. Димитър Димитров и ръководителя на катедрата проф. д-р Мариана Янева. В срещата се включиха доц. д-р Николай Цонев, както и доайенът и дългогодишен преподавател проф. д-р Манол Рибов.

В продължилата близо час и половина среща, последвана от оживена дискусия, министър Димитров изложи визията си и основните политики в работата на служебния екип на Министерството на туризма по някои от ключовите теми в сектора. Той запозна аудиторията с перспективите на дестинацията и с някои от сериозните предизвикателства, пред които са изправени работещите в сферата. Д-р Димитров отправи и покана към студентите да се запознаят с работата на ръководената от него институция, в която „реално се регулира секторът“.

“Целете се високо, вие сте бъдещето на сектор туризъм. Обичайте го и говорете винаги с позитивна нагласа за дестинация България. Разбира се, има проблеми, но решението им е във вашите ръце.” С този призив министър Димитров се обърна към младите специалисти.

Туризмът е сериозен стълб в нашата икономика, а косвеното му въздействие върху БВП като отрасъл е между 2,5 и 4 пъти по-голямо, което представлява косвено между 12-14% от БВП. По думите на д-р Димитров всеки десети работи в сектора или е свързан с него, а в морските градове като Варна – това е вероятно всеки трети човек.

На студентите и докторантите той пожела да не губят правилната мотивация за кариера и подчерта, че негативните нагласи към българския туристически продукт трябва да бъдат преборени чрез правилните послания. Що се отнася до маркетинга, всяко едно отправено послание трябва да бъде и добре целенасочено, за да е максимално ефективно, подчерта д-р Димитров, самият той университетски преподавател и представител на бранша. Комуникацията на бранд България трябва да бъде с единен тон – позитивен, приятелски, гостоприемен и непретенциозен, подчерта министър Илин Димитров. С тази част от работата на министерството той запозна представителите на академичната общност в презентация, посветена именно на маркетинга дестинацията и концепцията на бранд България.

В разговора той разказа за основните канали за комуникация на бранда, с които се работи и подчерта, че именно работата с блогъри е била особено ефективна през изминалите месеци. Последните резултати и надхвърлените нива на предковидните години с близо 20% ръст са доказателство за точността на предприетите стъпки. МТ кани възможно най-голям брой журналисти, но изисква точна обратна връзка от тях, като написването на определен брой статии и след това измерваме разпознаваемостта и ефекта от тези статии, обясни министър Димитров пред студентите.

Той подчерта още, че бъдещето е да се фокусират усилията върху развиване на вътрешния пазар, както и целогодишните форми на туризъм, тъй като страната ни има много недоразвит потенциал. В годините бяха инвестирани милиарди в развитието на морски туризъм, но да не забравяме, че в Европа България е на второ място по минерални източници след Исландия и на първо място по качеството на водата от тези извори. Развитието на културен и конгресен туризъм са сред печелившите форми на туризъм с голямо бъдеще в страната ни. Превръщането на зимния курорт Банско в целогодишна дестинация също има голям потенциал като концепция.

В края на дискусията министър Димитров проведе работна среща с ръководството на катедрата по туризъм в УНСС и обмени идеи с преподавателския екип по текущи актуални въпроси в сектора.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE