София. Стартира конкурс за туристически плакат на България – инициатива, която има за цел да вдъхнови създаването на оригинален, авторски плакат, представящ страната като атрактивна и целогодишна туристическа дестинация. Конкурсът стартира днес и ще продължи два месеца. Наградният фонд е 10 хиляди евро. Върху плаката задължително трябва да бъде изписано името „България/Bulgaria“. Няма други изисквания за използване на лого или слоган.
Началото на инициативата без аналог беше обявено днес в Българската телеграфна агенция от Кирил Вълчев, генерален директор на БТА, проф. Божидар Йонов, основател на Международното триенале на сценичния плакат – София и водещата фигура в съвременния български плакат и графичен дизайн г-жа Албена Спасова.
Конкурсът, провеждащ се под егидата на Министерството на туризма, е явен и отворен както за български, така и за чуждестранни автори в областта на плаката и графичния дизайн. Участниците ще трябва да създадат визия, която разкрива природната красота, богатото културно наследство и прочутото българско гостоприемство.
В рамките на инициативата ще бъде организирана и специална изложба. По време на събитието днес бе сключен договор за медийно партньорство между БТА и сдружение „Международно триенале на сценичния плакат – София“. Подписи под документа сложиха генералният директор на БТА Кирил Вълчев и проф. Божидар Йонов. На събитието присъства Албена Спасова, съосновател на триеналето, която заяви това е първият до момента международен конкурс за рекламни плакати, които са посветени на България.
Утре, 9 май, в сградата на Съюза на българските художници на ул. „Шипка” 6, се открива изложбата, която прави препратка назад във времето към традицията при рекламните туристически плакати, посветени на България – дело на знаменити творци.
Снимки Руслан ЙОРДАНОВ, Bgtourism.bg
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE