Slide
Slide

София. Възможно ли е генериране на иновативни идеи от туристическия бранш в условия на криза? Успешно ли би било прилагането на практиката на overbooking при туроператорите при издаване на ваучери за платилите вече туристи?

Това са въпроси, които всеки зает в бранша и в управлението на туризма си задава. Отговори откриваме в интересни световни практики като швейцарската хотелска верига Le Bijou, която създаде иновативен луксозен туристически пакет, в крак с кризата „Covid-19”, който беше разгледан в Bgtourism.bg. Това дава възможност на хотела, не само за справяне с кризата, но и за бъдещо позициониране в нова ниша – медицинския туризъм.

В тази връзка откриваме, че българският туристически сектор има възможността и ресурсната база за генериране и прилагане на подобни иновативни идеи, тъй като 4 от общо 9 туристически района са позиционирани като такива и за медицински туризъм. При правилен пакет от законови мерки, приложени от Министерството на туризма и Организациите за управление на туристическите райони, както и прилагането им в допълнение с иновативни идеи от страна на туристическия бизнес, всички ние можем да преместим фокуса на своите действия от оцеляване към развитие в период на криза.

Това би могло да се постигне чрез интеграция между здравния и туристическия сектор с цел предлагане на общ продукт в сферата на медицинския туризъм, което ще бъде оценено и от клиентите. Като например предлагане на допълнителни услуги, включени в цената на ваучера, който да бъде издаден на заплатилите вече конкретен туристически продукт туристи. Такъв бонус би могъл да бъде компенсация от типа: настаняване в по-висока категория хотел на същата цена, настаняване в хотел на брега на морето, предлагане вместо настаняване със закуска, опция за избор между допълване с обяд или вечеря или допълнителна спа услуга, рум сервиз и други.

Време е вече да се предлагат подобни опции. Или ако се предлагат, защо не се популяризират?

Доц. д-р Мариана Янева
докторант Стилияна Басмаджиева
Катедра „Икономика на туризма“, УНСС

Хотелска верига в Швейцария пусна луксозен пакет за настаняване „Сovid-19“, включва пълна изолация и тестване за коронавирус

#ОстанетеСиВкъщи

Сайтът bgtourism.bg с инициатива в подкрепа на туристическия бранш

Разгледайте възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарски сайт №1 за туризъм в България ТУК

Сподели публикацията