Министър Балтова: В навечерието на предстоящия зимен сезон е важно отново на първо място да поставим сигурността на туристите

София. В навечерието на предстоящия зимен сезон е важно отново да си напомним, че на първо място трябва да поставим сигурността на туристите, да отчетем предизвикателствата и да начертаем съвместните ни цели, защото само заедно ще можем да преминем през трудностите, каквито несъмнено ще има в продължаващата пандемия. Това заяви министърът на туризма Стела Балтова по време на онлайн заседанието на Националния съвет по туризъм.

„Туризмът е сектор, за който е от изключително значение всички държавни и местни институции, контролни органи и представители на бизнеса да работят в синхрон. Само по този начин можем да гарантираме сигурно пътуване и почивка за туристите, както и спазване на правилата“, заяви министър Балтова. Тя използва повода, за да благодари на присъстващите за извършеното досега и за партньорството. „С туризма са свързани много институции, организации и структури от различни ресори, контролни органи и местната власт. Разчитам на Вашата експертиза, за да бъде страната ни сигурна дестинация за българските и чуждестранните гости, които ще изберат именно България за своята почивка и ваканция“, категорична бе министър Балтова.

Министърът представи анализ на сезон Лято 2021. Около 4,4 млн. туристи са пренощували в местата за настаняване през летния сезон, като от тях българите са били 2,8 млн., а чужденците – около 1,6 млн. Относно различните чужди пазари министърът посочи данни, според които за периода май-септември 2021 г. 642 хил. румънски туристи са избрали България за своята почивка, на второ място се нарежда Полша – 149 хил., Германия – 141 хил., Чехия – 88 хил., Украйна – над 99 хил. „Не трябва да се спираме пред това, че има пречки, а да работим за бъдещото развитие на сектора. И освен за устойчивост, трябва да работим и за постигане на целите на Зелената сделка и т.нар. кръгова икономика. Важно е да създаваме условия и за достъпен и по-устойчив транспорт и по-добра свързаност, както и да  разширяваме възможностите за почивки и пътувания извън сезона“, бе категорична министър Балтова.

Стела Балтова проведе работна среща с водещи полски туроператори преди началото на зимния сезон

По време на срещата тя представи и очакванията за зимен сезон 2021/2022, които на този етап са предпазливи, предвид четвъртата вълна на коронавирус в страната, като се очакват повече късни резервации. Прогнозата е, че ще има известен брой пътувания на българи с цел ски и СПА туризъм, като дестинациите с развит културен туризъм също ще привличат туристи. Очаква се интересът на българските туристи през предстоящия зимен сезон да е насочен към общините Банско, Самоков, Смолян и Чепеларе, Варна, Велинград, Хисаря, Разлог, Пловдив, Сандански, Троян, Велико Търново, Бургас и много други. И към момента има записвания от традиционни наши пазари – Северна Македония, Сърбия, Румъния, Турция, Русия, Великобритания, но с непотвърдени резервации и с опция за отказ. Очакванията са пристигналите чуждестранни туристи да почиват предимно в ски курортите ни или да отседнат в София. В столицата очакваме туристи от Германия, Полша и др., предимно с цел бизнес или комбинация от бизнес и културен туризъм.

Министър Балтова: Средства за туризма има, трябва съгласие за разпределянето им (видео)

В рамките на заседанието заместник-министърът на туризма Ирена Георгиева представи Годишната програма за национална туристическа реклама 2022. Сред основните цели в маркетинговата дейност на Министерство на туризма за 2022 г. са интелигентното планиране на националната имиджова, продуктова и регионална реклама и ефективното и ефикасно разпределение на силно ограничения бюджет. За да гарантира тяхното практическо приложение, институцията е идентифицирала необходимостта от провеждането на специализирани маркетингови проучвания и анализи, чието портфолио да осигури и оформи една визионерска рамка за реализиране на маркетинговите дейности на Министерство на туризма.

Стела Балтова пред водещи туроператори от Русия: Най-важната задача е да възстановим туристопотока на нивата преди пандемията

С конкретните анализи и проучвания се цели да се получи актуална информация за определени показатели, които се отнасят за туристическия сектор на национално и международно ниво и отразяват нови тенденции, микро и макроикономически променливи, включително фактора на COVID-19. Това ще подпомогне разработването на краткосрочни и средносрочни рекламни кампании за повишаване на ефективността на националния маркетинг. Предвид новите тенденции и нагласи в туристическата индустрия, през 2022 г. основни акценти в маркетинг дейностите на Министерство на туризма ще бъдат насърчаване на вътрешния туризъм и входящия туристопоток от съседните и генериращи пазари; дигитална реклама ще съпътства всяка рекламна кампания на национално и международно ниво, както и кросмедиен таргетиран подход – избор на комуникационни канали, формати и аудитория.

Министерството на туризма целенасочено ще популяризира специализираните форми на туризъм, характерни за туристическите райони в страната, развитието на които е сред приоритетните политики.

На заседанието бяха обсъдени различни теми и идеи относно рекламата на страната, предлагането на различни видове туристически продукти и бюджета за маркетинг и реклама.

Виртуален символичен домакин на заседанието беше община Петрич, която отбелязва днес и своя празник. В края на срещата беше представен краткия видеофилм за Петрич – „Многолик и непознат“ – едно истинско, макар и виртуално пътуване до тайните и богатствата на града, сред тях и античното селище Хераклея Синтика, които безспорно привличат туристи и почитатели на културно-историческия, кулинарния, винения и спа туризма.

Има значение кой и кога Ви информира! Последвайте нашите страници за бърза, достоверна и актуална информация във FacebookInstagramTelegramLinkedInYouTube, TikTok

Най-важните новини от туризма в България

Запознайте се с възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарския ни сайт ТУК – авторитетен и независим източник на информация!