Slide
Slide
София. „Умно място с умни хора“ е слоганът на рекламния клип – „Move to be moved„, който се завъртя на 25 май и в рамките на 48 часа вече има 500 000 гледания в социалните мрежи. Видеото е създадено за Българската агенция за инвестиции (БАИ) и е част от нова кампания за позициониране на България като позната и предпочитана дестинация за инвестиции.
Специално интервю за bgtourism.bg даде Мартин Илиев (35 г.) – режисьор и сценарист, част от балканския фотоколектив BULB. Автор e на няколко късмотрежни филма, музикални клипове и над 100 рекламни проекта за някой от най-големите рекламодатели в страната.

– Здравейте, г-н Илиев! Поздравления за чудесния клип! Как се зароди идеята за реализацията му?

– Възможността за заснемането на този имиджов видеоклип получихме от Българска агенция за инвестиции. Целта е да се стимулира привличането на инвестициите в ключови за България сектори с висок потенциал за развитие и позиционирането на държавата като позната и предпочитана дестинация за инвестиции.

Финалният резултат е на много високо професионално ниво! Може ли да представите екипа, който реализира видеото

– Клипът е резултат на общите усилия на голям екип – продуцентите от Априори (Александър Бардаров и Живка Томова), операторът Александър Станишев, творческия директорът Илия Лазаров, художник на продукцията Надежда Пачова, дрон операторите Димитър Караниколов, Владислав Терзийски и Стефан Щерев и много други.

От самото начало работихме в много тясна връзка и с изпълнителния директор на агенцията Стамен Янев и заедно развихме творческата концепция на проекта.

– Изненадан ли сте от позитивния отзвук и коментарите, след като клипа бе пуснат в публичното пространство?

– Честно казано не съм очаквал да има толкова бурна реакция, макар че продукт свързан със страната ни няма как да остане незабелязан. Много ме радва, че позитивните коментари сякаш имат превес.

Вложихме наистина много труд и отношение. Не бяхме просто възложител и изпълнители, а работихме като съмишленици. Доверието и творческата свобода, които ни бяха дадени ни мотивира страшно много.

Снимки Любов Череш

Искахме да изпълним проекта на световно ниво и да бъде емоционален, да докосва. Може би сме успяли, защото отдавна не бях виждал толкова емоционална реакция към подобен продукт.

– Кои други проекти, по които сте работили, бихте отличили?

– Филмите, по които съм работил, като късометражния “Може би утре” или пък пълнометражният филм “Прасето” на режисьора Драго Шолев, по който работих като съсценарист. Това са проекти, които са много искрени и емоционални. Това винаги е било много важно за мен – да правя нещата със сърце, а не просто, защото трябва. От рекламните продукции бих отличил няколко социални кампании, които направихме за Посолството на САЩ в България, които имаха цел да приветстват силния български дух и да показват позитивните примери на хора, бизнеси и организации, които работят за промяна.

– Разкажете ни малко повече за последното видео. Колко време Ви отне реализацията, на кои места снимахте, какви трудности срещнахте и кой е най-сладкия или незабравим момент, който си спомняте от снимките.

– Процесът беше дълъг – от възлагане на поръчката до финалния резултат минаха повече от 6 месеца. Подготовката продължи около 2-3 месеца, а реалния снимачен период 9 дни. Снимахме на най-различни места – сред природата, в различни производства, офиси, бизнеси и т.н.

Не мисля, че е имало най-труден момент. Да, процесът беше изморителен, но всъщност се забавлявахме много. Имаше страхотно настроение почти през цялото време.

Официалната версия на рекламното видео

Разговаря Руслан Йорданов

Разгледайте възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарски сайт №1 за туризъм в България ТУК

Сподели публикацията