Slide
Slide

Вече цяло лято родните концесионери на плажове се надпреварват какви трикове да измислят, за да привлекат повече туристи в платената зона до морето. 

Созопол. За поредния пример съобщиха туристи, които са посетили Царския плаж в Созопол. „В платената зона има екотоалетна, която е на удобно разстояние за гостите. Ако платиш 24 лева за чадър и два шезлонга, химическото WC ще ти е под ръка. В противен случай ще се чудиш какво да правиш, ако нуждата спешно те споходи“, разказаха пред репортер на TrafficNews летуващи в курорта.

Както на много места, и на Царския плаж българите предпочитали да забият чадъра си и да хвърлят хавлията на свободната зона още рано сутринта, за да си запазят място, защото в 10 часа вече всичко било заето.  От тяхната страна обаче нямало тоалетна, така че се налагало да притичват 200-300 метра до химическата. И мнозина предпочитали за по-лесно да се прикрият зад някое храстче на дюните или да влязат в морето. Все пак 24 лева за сянка, дори с бонус екотоалетна, не е никак малко.

Туристите в Крапец продължават да се оплакват от заведението на плажа

„Не е ли нормално на един плаж да има достатъчно тоалетни независимо дали си в платената зона или не“, недоумяват летовниците.

„Царският плаж бе сред най-красивите в Созопол, сега е претъпкан от хора и автомобили. Голяма мръсотия е и всеки паркира където намери“, споделиха нашите читатели.

Тъй като около плажа няма паркинг, колите се оставят направо на пясъка. Това е ежедневие, но никой не санкционира нарушителите, въпреки че властите постоянно се хвалят колко проверки са направили, а медиите всеки ден алармират за затънали джипове в морето.

„С очите си видяхме как няколко мъжаги трябваше да вдигат на ръце потънала в пясъка S класа, за да я изкарат. Всеки ден е така, нека отговорните органи да проверят“, казаха летовниците от Созопол.

Законът за устройството на Черноморското крайбрежие категорично забранява навлизането на моторни превозни средства върху плажните ивици, а кметовете и общинската администрация са длъжни да не допускат автомобили на тях. Глобата е до 3 бона, а имуществената санкция –  до 5000 лв., ако по друг закон не е предвидено по-тежко наказание.

Само че в Созопол, а и на много други места по морето, няма кой да събере тези пари и да напълни общинските хазни.

Че в Созопол никой не го е грижа за местния бюджет показва и стопанисването на общинския паркинг, който е до улицата със сергиите в старата част на града. „Проверете как се събират таксите за него късно вечер“, посъветваха нашите читатели.

Докато те се чудели къде да оставят колата, за да отидат на вечеря, към тях се приближил як батка с ланци. Обяснил им колко опасно е да си оставят автомобила някъде из улиците, защото можело да го оберат или „паякът“ да го вдигне.

После ги завел до терен за паркиране, на който пишело, че е общинска собственост и се плаща по 2 лева на час. Записал номерана автомобила в тефтер, а на излизане им прибрал 4 лева без да даде нито касова бележка, нито квитанция. „Събира си джобни за вечерното питие от нас и другите туристи, които не знаят къде да паркират“,  е мнението на летовниците в Созопол.

Сподели публикацията