София. Aмбициозният български стартъп Quendoo направи пилотно представяне на технологичните си решения на 38-тото Ваканция и СПА 2022.  Компанията стъпи на българския пазар през този месец с първите си продукти, ориентирани към хотели и ваканционни имоти, а именно букинг енджин, уебсайт билдър и канален мениджър.

Платформата е създадена в България и е ориентирана към нуждите на местния пазар, а екипът, който стой зад Куендо е създаделят на бранда arendoo, peer-to-peer платформата за наем на ваканционни имоти в Гърция. През изминалата година проектът Quendoo бе подкрепен от инвеститорска програма, която дава свободата за разгръщането на потенциала на платформата и нейното надграждане, така че хотелиерският бранш в България и на Балканите има възможността да се възползва от високо технологични решения за управление на продажбите на достъпна цена.

Христо Проданов откри 38-то издание на Международната туристическа борса „Ваканция и Спа Експо“ (снимки+видео)

През следващите седмици Quendoo стартира серия от дискусионни срещи и демонстрационно-образователни инициативи с хотелиерския бранш в редица черноморски общини и градове от вътрешността на страната. На тях ще представя възможностите за прилагане на новите технологии в хотелиерството и ползите от тях. Събитията са ориентирани, както към по-големи хотели, така и към места за настаняване с по-малък капацитет, къщи за гости, ваканционни вили и имоти. Цели се запознаване на аудиторията с правилното използване на инструментите за онлайн продажби, подобряване на онлайн присъствието и автоматизацията на работа.

На своето първо официално представяне през бранша, в първия ден от Ваканция и СПА 2022, Quendoo сподели интересни данни и тенденции за хотелските онлайн продажби през последните няколко години. Ето някои от тях:

  • След направено проучване сред 1,000 места за настаняване в България и Северна Гърция, става ясно, че едва 12% от местата за настаняване имат уебсайтове с модули за директна онлайн резервация. Това означава, че едва 12% от тези бизнеси конвертират, генерирайки приходи и печалба от директни онлайн продажби, които са с 15-20% по-висока стойност от останалите резервации.
  • 60% от онлайн потребителите посещават уебсайта на хотела, който са избрали, преди да резервират. Това означава, че ако един хотел създаде свой уебсайт, без да инвестира усилия в привличане на трафик, ще може органично да генерира посещения на сайта си, благодарение на 60% от онлайн клиентите, придобити през други онлайн портали.
  • Вътрешният туризъм отбеляза сериозен подем през последните две години и директните канали привличат все повече клиенти. Те са основен източник на клиентски данни от първа ръка. Събирането на такива е от особено значение за персонализирането на онлайн рекламите през 2022, когато традиционно използваните онлайн портали за резервации, Google, Facebook поставят акцент върху поверителността, рестриктирайки използването на бисквитки, в опит да защитят личните данни на потребителите.
  • Постоянното увеличение на дела на директните резервации в общия продажбен микс следва да се оптимизира постоянно. Ако 20% от онлайн резервациите в един градски хотел постъпват през неговия уебсайт, а останалите 80% през онлайн порталите за резервации, това означава, че този хотел следва средния темп на тенденцията. Ако, обаче съотношението е в по-голяма полза на онлайн порталите, то е необходимо да се оптимизира продажбената стратегия.
  • Всеки онлайн бизнес, включително и хотелиерският следни три основни компонента, за да печели повече, а именно трафик, конверсии и ъпселинг. За да може хотелът да генерира трафик, е необходимо да има уебсайт, който да превърне онези 60% от органичните посетители, в директни клиенти. За да конвертира добре, е нужен букинг енджин, отворен за продажба 24/7. А след като сайтът вече е привлякъл нов клиент, букинг енджинът използва момента на резервация, за да предложи допълнителни услуги. Това увеличава допълнително средната цена за нощувка и абсолютната стойност на резервацията.
  • Каналният мениджър позволява на хотелите да синхронизират всички канали за продажба към платформата и да управляват цени и наличности от едно място. Актуализирането на свободни налични стаи става автоматично, намалява се рискът от дублирани резервации, обемът на ръчната обработка на резервации и грешките при въвеждането им в хотелския PMS.
  • Quendoo съветва хотелите да използват максимално всички възможности на онлайн каналите, тъй като оптимизирайки присъствието си ефективно във всеки портал, увеличават броя на потенциалните клиенти, които биха посетили сайта на хотела преди да се превърнат в директни.

Мисията на новата платформа е да направи технологиите ценово достъпни, разбираеми и приложими за всички играчи в бранша, да подобри конкурентността на предлагането на тези услуги в България. Quendoo прилага индивидуален подход към нуждите на своите клиенти, високотехнологично ниво на продукт и възможността за неговото универсално приложение в обекти за настаняване от различен тип.

Quendoo – новата българска софтуерна платформа представя технологичните си продукти на Ваканция и СПА Eкспо ‘2022

Платформата вече стъпи и на гръцкия пазар и присъединява към портфолиото си първите хотели и ваканционни вили, желаещи да тестват безплатно решенията. Сред първите клиенти на Quendoo са и верига ваканционни вили под наем във Великобритания.

Сподели публикацията