Преслава Бойчева – Мениджър продажби и маркетинг.

Пандемията от COVID-19 и последвалият драстичен спад на пътуванията подрониха до голяма степен очакванията на хотелиерите за изпълнение на заложените прогнозни приходи и бюджет. Въпросът за това кога нещата ще се „върнат към нормалното“ вече не е приложима хипотеза. Напротив, хотелиерите и собствениците на места за настаняване започнаха да адаптират продажбените си стратегии така, че да запазят своите позиции и конкурентоспособност в дългосрочен план.
Quendoo – новата българска софтуерна платформа стъпи на местния пазар през този месец.

Екипът предстои да представи своите продукти, ориентирани към хотели и места за настаняване тази седмица, на 38-мото издание на Ваканция и СПА Експо в Интер Експо център на 24 и 25 февруари.
Днес, повече за Quendoo, за предизвикателствата и функционалностите на платформата разказва Преслава Бойчева – Мениджър продажби и маркетинг.

– Кои са продуктите на Quendoo?
Платформата Quendoo е облачно решение, което обединява основни дигитални инструменти за увеличаване на заетостта и приходите от дигитални хотелски продажби, а именно уебсайт билдър, букинг енджин и канален мениджър.
С него, хотелиерите могат бързо и лесно да създадат професионален уебсайт с всички необходими функционалности за управление на наличности, цени и резервации.

Букинг еднжинът на Quendoo представлява модул за директни хотелски резервации, който се интегрира върху хотелски сайт и предлага възможност за управление на цени и наличности в реално време, онлайн разплащания и продажба на допълнителни услуги.
Каналният мениджър пък дава възможност за синхронизация на цени и наличности във всички онлайн канали от един работен плот.
Платформа позволява на собствениците на имоти безпроблемно да синхронизират своя избор на маркетингови канали и да възстановяват приходите от директни резервации, като всичко това се контролира чрез едно табло.

– Кои са проблемите, пред които са изправени хотелиерите днес и каква стойност предлагат технологичните решения на Quendoo?
Едно от най-големите предизвикателства в хотелската индустрия не само в България, но и в световен мащаб е постоянната нужда от оптимизация на каналите за продажба. За да могат да удържат темповете на постоянно променящите се потребителски нужди и навици, е необходимо хотелиерите от една страна да търсят нови пазари, нови клиенти и целеви аудитории, а от друга да превръщат настоящите си клиенти в лоялни.

Тази тенденция поражда нуждата хотелиерите да използват различни софтуерни инструменти, за да поддържат адекватно своето онлайн присъствие и продажби. Управлението на тези процеси често изисква използването на множество скъпи и отнемащи време услуги на трети страни. Quendoo премахва тази необходимост, като предлага един сайт, една облачно-базирана платформа, която е свързана, евтина и лесна за поддръжка.

„Ваканция и СПА Експо“ се завръща след две критични години за туризма, изложението рестартира срещите на живо (програма)


Quendoo автоматизира работата на хотелските екипи, пести време и пари, позволява да се намалят разходите и броя на персонала, зает с процесите, ускорява скоростта на работа. От друга страна увеличава потенциала за генериране на печалба и повишава качеството на потребителското преживяване.
Внедряването на такива технологични решения намаля риска от допуснати грешки, процесите се управляват по-качествено, а бизнесът е способен да отговори на нарастващите изисквания на своите клиенти.

– Как се заражда идеята за Quendoo и кой е екипът, който стои зад него?
Quendoo се управлява от екип с над петнадесет години опит на пазара на ваканционни имоти, който развива през последните няколко години платформата за peer-to-peer настаняване arendoo.com на Балканите.

Quendoo възникна, като опит за решаване на стотиците предизвикателства, с които екипът се сблъсква в продължение на почти десетилетие при управлението на голямо портфолио от ваканционни имоти. Принуден е постоянно да се справя с безброй ръчни процеси или да въвежда скъпи, трудно съвместими технологични решения. След доста главоболия, се ражда идеята да се разработи собствено IT решение, което да реши основни проблеми в работата. В резултат на това възниква една невероятна платформа, лесна за използване, управляваща ефективно целия процес на работа, спестяваща пари и време. С времето екипът решава да отвори тази платформа за колеги, приятели и клиенти, които имат същите проблеми.

В момента в Quendoo работят близо 15 души в две локации, София и Варна, а част от екипа отговаря за позиционирането на продукта в Гърция. Като млад, иновативен стартъп, структурата ни е изключително гъвкава, а комуникацията тече бързо и ефективно. Работата се координира между няколко екипа, всеки от които отговаря за различни дейности в т.ч. разработка на продукта, дизайн, маркетинговото позициониране, продажби и връзки с клиенти.
Екипната работа е в основата на стремежа ни да предоставяме персонализирано обслужване, според индивидуалните нужди на местния пазар.

– Кои са най-съществените предимства на продукта на Куендо и какво ви отличава от конкуренцията?
Куендо е облачно-базирана система, която може да бъде управлявана от всяко устройство, свързано с интернет, навсякъде и по-всяко време. Интуитивното управление на системата позволява бързата адаптация и внедряване на софтуера в работата на хотелските екипи.
Платформата е създадена за специфичните нужди на хотелиерския бранш, помага му да подобри дигиталното си присъствие и да възвърне контрола върху своите онлайн продажби. Услугите са иновативни и модерни, и най-вече ценово достъпни както за по-големите и средни, така и за по-малките играчи на пазара.

Въпреки че Quendoo далеч не е първият инструмент за управление на места за настаняване, неговата уникална черта е подходът към общността.
Работейки на местния пазар, инвестираме много върху нуждите на хотелиерите и собствениците, адаптираме продукта и да го превръщаме в универсален инструмент за работа. Постоянно добавяме нови, интересни функционалности, които да подпомогнат продажбените процеси в хотелите.

Обръщаме внимание на клиентите си, като им помагаме да настроят хотела си в нашата система, докато се уверим, че всичко работи. Непрестанно тестваме нови функционалности, които прилагаме по-късно за всички клиенти. Разработваме ад он-и, които да помогнат не само продажбените онлайн процеси, но и да подобрят преживяването на клиента.
Локалният характер на бизнес модела и непрестанния диалог, който Quendoo води с бранша, отличават платформата на пазара – създадена в България, с визия и стремеж към нуждите на местния хотелиер.

– Кои са най-големите предизвикателства пред Quendoo?
Кратките срокове и динамиката на бизнеса създават високи изисквания към разработчиците на високотехнологичен софтуерен хотелски продукт.
За да бъдем успешни, e нужно да създаваме иновативен продукт, който да издържи конкурентноспособността на пазара. Непрекъснато преосмисляме функционалности, променяме продукта, така че универсално да пасне на изискванията на пазара. Това изисква непрекъснато приориизиране на задачите и много гъвкава организация на екипа.

От друга страна, обратната връзка и споделянето на идеи от практиката за нас е от ключово значение, тъй като дава насока за това какво се търси от клиентите, и какво е необходимо да направим, за да подобрим процесите на работа.

– Какво предстои като посоки на работа?
Разработваме платформата така, че да бъде от полза на собствениците, на екипите маркетинг, продажби и резервации в дългосрочен план. Целим превръщането на Quendoo във водещ IT партньор в бранша, с добавянето на още нови технологични решения, обединени в един централизиран портал и ориентирани към общността.

В момента акцентираме върху представянето Quendoo на летните хотели и места за настаняване по Черноморието ни.

Предстои за първа година да вземем участие като изложители на 38-мото издание на Ваканция и СПА в Интер Експо Център – София,

където планираме презентация на платформата на 24.02 от 15:30 часа в зала Мусала. Подготвили сме детайлна информация за функционалностите на продуктите, водещи тенденции в онлайн продажбите за 2022 и не на последно място специална оферта за всички колеги, посетили щанда и презентацията на Quendoo на 24 февруари от 15:30 часа в зала Мусала.

През март и април планираме провеждане на серия от семинари в различни локации по Черноморието, където ще се срещнем с бизнеса, ще споделим нашето know-how, ще тестваме инструменти за подобряване ефективността на бизнес процесите и ще дискутираме нуждите и предизвикателствата за бизнеса. Поканени са всички заинтересовани колеги, входът е свободен, а локациите и часовете на събитията ще бъдат съобщени през следващия месец.

Сподели публикацията