Think Digital – be active! TravelLine Bulgaria

София. Колкото повече трафик към уебсайта получавате, толкова повече клиенти резервират стаи директно. Такива резервации са най-изгодни. Има поне дузина начини да стигнете до гостите. Тук ще се фокусираме върху няколко безплатни:

  1. Search engine
  2. Business listing
  3. Social media
  4. Cross-promotion
  5. Email marketing

Search engine

Представете си, че сте пътешественик, който се опитва да резервира стая във Вашия град. Измислете заявка за търсене, за да видите какви OTAs и хотели има в резултата от търсенето.

Оптимизирайте търсачката, за да достигнете върха на резултатите в Google.

Ако направите всичко възможно, за да отговорите на ключовите думи при търсене, уебсайтът на хотела Ви ще достигне до топ посещения в Google. Основната цел на оптимизацията за търсачки е да направите уебсайта си първи в списъка, когато човек напише името на Вашия хотел и града в полето за търсене.

Ако Google вече подрежда на висока позиция Вашия уебсайт, помислете за оптимизиране на повече търсения/заявки/ключови думи. Те могат да бъдат свързани с местоположение, услуги, туристически атракции, събития. Напр. „хотели в центъра на София“, „хотели с конферентна зала в София“ или „хотели до Катедрала „Св. Александър Невски “.

Business listing

Такива инструменти като Google My Business помагат на местните жители и туристите да намерят необходимия транспорт и услуги. Чрез създаването на профил бизнеса се свързва по-лесно с клиентите.

Клиентите виждат близките хотели в Google Maps и кликват връзките към техните уебсайтове

Всеки бизнес профил има акаунт за попълване. Колкото повече информация добавите там, толкова по-удобно и лесно клиент ще я намери. Най-малкото, което трябва да направите, е да актуализирате работното време, телефонен номер, адрес и уебсайт – безплатно. За да достигнете до повече гости, опишете Вашето местоположение, най-близките забележителности и наличните активности.

Популяризирайте хотела си в местните бизнес списъци. Първо, проверете дали си струва да бъдете включени в списъка. Това зависи колко хора ги използват и колко близо са до таргетите на Google при търсене. Безплатният хостинг на местни обяви е достатъчен, за да увеличите трафика си.

Social media

Статистиката показва, че през 2020 г. потребителите на социални медии са над 3,8 милиарда. Това е 49% от населението на света. Екипите на хотелите могат да използват акаунти в социалните медии, за да привлекат нови клиенти и да поддържат взаимодействие с тях.

Ето статистически данни за 3 най-популярни платформи за социални медии от 2020, които ще Ви помогнат да определите кои използва и Вашата аудитория.

Facebook

  • 2,7 милиарда активни потребители месечно;
  • 33% от аудитория е на възраст между 35 и 64 години; следващата по големина група е на възраст 25-34 (31%);
  • 75% от онлайн потребителите с доход над BGN 150 000 са във Facebook.

Instagram

  • 1,1 милиарда потребители месечно;
  • 33% от потребителите на възраст 25-34; 30% са на възраст 18-24;
  • 80% от потребителите решават дали да купят продукт или услуга, след като ги видят в Instagram.

YouTube

  • 2 милиарда потребители всеки месец;
  • 81% от потребителите в САЩ са на възраст между 18 и 25 години; YouTube е идеален за достигане до по-младата аудитория;
  • 90% откриват нови марки и продукти в YouTube.

Cross-promotion

Това е маркетингова техника, целяща да популяризира различна марка, която не е в конкуренция. Напр. сътрудничеството между Spotify и Uber беше от полза и за двете компании: Потребителите на Uber плащат за Premium акаунти в Spotify, потребителите на Spotify резервират автомобили на Uber. Те направиха това, за да могат да слушат собствения си плейлист в кола.

Хотелите могат да си партнират с туристически агенции, компании за наем на коли,  туристически атракции, кафенета, музеи, Спа и спортни центрове, ресторанти, магазини за цветя и персонални подаръци, организатори на събития.

Най-успешните партньорства се случват, когато и двете услуги имат една и съща целева аудитория и когато се допълват.

Има 4 вида инструменти за кръстосано популяризиране:

  • Сподели информация. Това може да е онлайн: публикуване за партньор в социалните медии или поставяне на продукта му на уебсайта; или офлайн: плакати, дипляни или визитки на партньори, поставени във Вашия офис.
  • Продавате продукти на партньори. Напр. продайте пощенски картички от местен магазин за сувенири, а продавачите ще препоръчат Вашия хотел в замяна.
  • Направете Вашите отстъпки реципрочни. Това означава, че Вашата отстъпка ще работи с партньорска компания и обратно. Използвайте това, ако Вашите марки имат подобна аудитория.
  • Предлагате отстъпки при партньора си. Напр. партнирайте си с близкото кафене, за да предложите отстъпка там на Вашите гости.

Еmail marketing

Това са автоматични мейли, които изпращате на гостите, след отпътуване. Мейл маркетингът напомня на гостите за Вашия хотел, споделя актуални новини за специални оферти или нови услуги – увеличава лоялността на клиентите и насърчава нови резервации.

Поканете клиентите си да дегустират нови гурме ястия от обновено лятно меню, да се насладят на реновиран басейн и нова спа Crio терапия, или да се насладят на коктейли, направени от нов барман. В замяна помолете ги да оставят ревю за хотела в социалните медии и да се уверят, че го свързват с Вашия бизнес профил.

Модулът за Mейл маркетинг е достъпен в Booking Engine на TravelLine.

Инструментът изпраща напомняне на гостите няколко дни преди датата на настаняване, както и след check-out можете да изпратите писмо за обратна връзка.

Писмо за обратна връзка със свързана анкета за гости. Ако клиентът е оставил данните си за контакт, но не е завършил резервацията, той ще получи „незавършено писмо за резервация“.

В случай, че сте се възползвали максимално от безплатните начини, но все пак искате повече трафик на уебсайта си, помислете за разпределяне на бюджет за онлайн маркетинг.

🎯 Powered by TravelLine Bulgaria: https://travelline.bg !

Има значение кой и кога Ви информира! Последвайте нашите страници за бърза, достоверна и актуална информация във FacebookInstagramTelegramLinkedInYouTube.

Най-важните новини от туризма в България

Запознайте се с възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарския ни сайт ТУК – авторитетен и независим източник на информация!