Slide
Slide

Петър Стоянов е генерален мениджър на Luxutour. Завършил е Международен алтернативен туризъм със степен „Магистър“. Започва работа в туризма през 2007-ма година, за негов късмет в една от големите и определящи развитието на пазара тогава фирми. Там е заемал позицията „Продуктов мениджър„ и през следващите почти 6 години е научил много за основните неща в туризма. Този период от кариерата е бил важен за него, защото е запалил страстта му към тази професия и предопределя развитието му в тази област. От няколко години е управител и днес организира групови и индивидуални посещения на туристи до едни от най-интересните дестинации по света. Ето какво сподели Петър Стоянов пред репортер на bgtourism.bg.

Здравейте, г-н Стоянов! Светът буквално бе затворен за пътувания много време. Месеци по-късно от обявяването на световна пандемия все още има много ограничения, които затрудняват работата на туроператорите и на хората, които обичат да пътуват, да планират своите пътешествия. Дойде ли време за дълги и екзотични ваканции, в които туристите да избягат от масовата психоза и сами да намерят начин да се дистанцират, като отново стегнат куфарите си и тръгват към любимите си дестинации?
– Здравейте! Това което се наблюдаваше при нас след първоначалния шок през месеците март и април, беше, че клиентите ни ни търсеха и ни питаха къде може да пътуваме и съответно резервираха в последния момент за дестинации без ограничения. Това лято имаше повишено търсене към Южна Франция, тъй като за Франция нямаше изискване за тест и карантина. От септември пък започнаха и много резервации за Дубай, Малдиви и Занзибар. Дестинации, които бяха сред първите отворили и радващи се по принцип на голям интерес през зимните месеци.

– Кои са най-търсените дестинации и какви са есенно-зимните предложения на Вашата компания?
– Пандемията донякъде ни помогна с оглед на това, че харесваните топли и екзотични дестинации, които са отворени към момента – Дубай, Малдиви и Занзибар са дестинации, които българите много харесват през есенно-зимния период. В този период имаме, както групи, така и много индивидуално пътуващи.

Съвместно с партньори имаме и чартърен полет до Дубай за Нова година, където посрещането на Нова година е много търсено, пищно и празнично.

Този, така да кажем малък избор от дестинации, които са отворени, концентрира търсенето и желанието на пътуващите до тези дестинации. Преди пандемията – преди да стигнем до подписване на договор, често правехме оферти едновременно за 4-5 дестинации, докато се стигне до решение.

– Хотелиерите направиха инвестиции, за да запазят и гарантират здравето на своите гости. По-достъпни ли са днес цените отколкото по това време на миналата година?
– Тази година ще срещнете хотели, които казват, че по-добра година не са имали, както и такива, които са били затворени или са имали много малко резервации. Това донякъде доведе до силна волатилност на цените и има много хотели с отстъпки до 50%, така и такива, които за определени периоди нямат места на редовни цени.

– Вашата компания как успя да съхрани своя бизнес през последните месеци и какво предстои да направите, за да компенсирате загубите през тази година?
– Ние сме малък и гъвкав екип и това ни помогна да преодолеем по-лесно и бързо първоначалния шок. При нас кризата с вируса дойде още през януари, когато вече вилнееше в Китай, а имахме 5 групи за там в периода февруари – април, които трябваше да анулираме и да възстановим заплатените суми към клиентите ни.
След това успяхме да се адаптираме бързо, намалихме разходите си и насочихме усилията си към индивидуалните ни пътувания и към отворените дестинации.

Към днешна дата имаме значителен ръст на резервациите за Малдиви и Занзибар

и това ни дава възможност да компенсираме липсата на традиционни групи до далечни дестинации.


– В качеството си на собственик на компания, а и като пътешественик, сте обиколил много държави. Предполагам, че всяка една е специална за Вас. Колко дестинации сте посетил и в кои бихте се върнали отново.
– Посетените от мен държави са над 80, като към всички изпитвам форма на симпатия или нещо, което ми е харесало и се отличава и различава от останалите, но нещо, което забелязвам е, че рядко дадена дестинация ми харесва от първия път, дори често съм се разочаровал преди да се върна отново и да погледна с други очи, като на пътешественик, не като турист. Винаги при първото посещение има сприхавост, желание да се види всичко, да се снима всичко и се изгубва чара от това да се насладиш по един особен начин, когато не бързаш и си извън тълпата.

– Дубай се очертава да продължи да бъде една от топ дестинациите. Какво привлича българските туристи и какво ново те могат да открият в Дубай?
– Дубай е изключително добре промотирана държава и всяка година там има по нещо ново, което да привлича туристите. Музея на бъдещето, Dubai Eye (рекорд на Гинес за най-голямо Виенско колело в света) , The Pointe Fountains (рекорд на Гинес за най-големия фонтан в света ), това са все нови атракции, които отварят този и следващия месец и туристите ни пътуващи с нас на Нова година ще имат възможността да бъдат сред първите докоснали се до тях.

– Светът е пълен със специални и луксозни дестинации, които туристите постоянно преоткриват. Тази година Luxury Bloc постави Прага в центъра на картата за луксозни пътувания. Разкажете ни за това събитие и избора на чешката столица.
– Luxury Bloc постави началото си в Прага тази година с много добре организирани срещи между водещи световни хотели и компании от високия сегмент и туроператори от Централна и Източна Европа, както и Скандинавието. Целта на събитието беше да събере на едно място най-добрите компании от тези региони и чрез общуване и кратки срещи да се разменят нови идеи и ниши за бизнеса ни. Колкото и странно да е, но Централна и Източна Европа имат изключителен ръст във високия сегмент пътувания, както и луксозните пътувания и все повече световни брандове и хотели поглеждат към нашия регион, като опорна точка за ръст на резервациите.

– Как Вие като туроператор гарантирате сигурността и средствата на своите клиенти в условията на световна пандемия?
– Сключихме договор със застрахователна компания, която покрива Ковид риск за нови резервации, както и предоговорихме условията за плащане с нашите доставчици, така че риска за нашите клиенти е сведен до минимум при резервация.

Най-важните новини от туризма в България тук

Разгледайте възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарския ни сайт ТУК – доказан, актуален, авторитетен и независим източник на информация!

2 години bgtourism.bg – над 2 милиона читатели!

Сподели публикацията