Хит на пазара! Добруджанци посещават Одрин и Чорлу заради тава джигер и шопинга
Хит на пазара! Добруджанци посещават Одрин и Чорлу заради тава джигер и шопинга

Истанбул и Анталия оглавяват класациите за градски туризъм и морски ваканции

Добрич. Одрин и Чорлу са новите хитови дестинации в Турция сред българите от Североизточна България. Все повече туроператори предлагат еднодневни и двудневни пакети до близките градове в Южната ни съседка. През последната година с 40% са нарaснали посещенията на сънародниците ни в Турция.

Истанбул е предпочитана дестинация за градска разходка и разглеждане на забележителностите от четвъртък до неделя. Анталия се е утвърдила сред морските ваканции, най-вече с чартъри през лятото и по Нова година. Българите обичат да отсядат и в още два курорта Кушадасъ и Мармарис, отчитат туроператорите. Навсякъде Турция съблазнява с изгодни оферти и домакинство на високо ниво – богати шведски маси, отрупани с множество десерти, плодове, разнообразни ястия и салати.
През последната година Турция привлече голяма част от сънародниците ни за шопинг или кулинарен туризъм в Одрин и Чорлу. Не са малко и семействата от Североизточна България, които с автомобилите си отскачат през уикенда или празничните дни. За българите, които живеят по Южната граница – в Свиленград, Малко Търново, Любимец, Хасково и др. градове, тези дестинации са добре познати, тъй като се отбиват по всяко време до близките градове на съседите.

„Одрин вече е един доста различен туристически продукт. Ако в началото беше привлекателен предимно за куфарни търговци и за автобусна търговия, сега този сегмент остава на заден план.

Търговията от битпазарите и покритите безистени се прехвърля от две години към новия мол Ераста и към фирмените магазини. Заради слабата лира сега е притегателен обект за покупки – маркови облекла, обувки, идват хора за обзавеждане за дома, в т. ч. и мебели“, сподели за BGtourism.BG Красимир Крумов.

Според него стремежът на домакините е да задържат гостите за повече от шопинг. Първо – да ги накарат да отсядат в хотелите, а да не идват за един ден. Второ – да ги вкарат в ресторантите за тава джигер – пържен черен дроб, който е кулинарният султан на Одрин.


Домакините споделят, че черният дроб трябва да е от агнета, които пасат в близките тракийски равнини. Ако е телешки, то животното трябва да е максимум на 1 година, а дробът да е много пресен, ако може от същия ден. Черният дроб трябва да бъде нарязан много тънко (както турците казват „на ленти, тънки като листа“) и да се почисти добре от вените, сухожилията и кръвта. Лентите се овалват в брашно и черен пипер и пържат в силно сгорещена мазнина за не повече от няколко минути.
Тава джигер се сервира на купчинка, заобиколена от няколко гарнитури: прясно нарязан лук, тъмно червен подправки, известни като сумак, домати и сушени и изпържени люти чушки Karaaci от района на Караагач, Одрински вилает. С тава джигер турците пият чаша студен айран, наричан още турска мътеница, въпреки че малцовият „Efes Pilsener“ също се появява на масата от време на време.
Но като цяло качеството на обслужването в ресторантите или в по-голяма част от тях е по-добро от масовите ресторанти в страната ни, коментират български туристи.
В много заведения обаче не се предлага алкохол и такива прогонват българския турист. Туризмът засега се поизчерпва до Селимие джамия и Музея на здравето, и е някак си между другото, споделят запознати.
Безспорният хит от последните месеци и набиращ бърза скорост е близкият град Чорлу, на 140 км от Одрин. Там е съсредоточена леката промишленост, модният бранш. Малко преди градчето Вакифлар се намира популярният магазин Тач – най-вестната марка за спално бельо. Магазинът се намира между Люлебургас и Чорлу. Клиентите намират богато разнообразие от продукти за спалнята, банята и всекидневната.

„Цените са далеч под тези в българските магазини. У нас един комплекс струва 150-200 лева, а в този магазин е 45 лева. Най-много се купуват спални комплекти, покривки и пердета. На всеки ъгъл се говори на български език, на паркинга е пълно с коли с български номера, а съобщенията чрез информационната уредба в магазина се обявяват и на български. На 35 км е Чорлу, където българите посещават хипермаркет Kipa, намиращият се близо търговски център Trend Arena, както и магазин Мигрос или мол Орион“, сподели пред BGtourism.BG Надя Василева.

  • Харесай страницата на BGtourism.BG и във фейсбук ТУК, за да научавате по-бързо новините ни!
  • Изпращайте снимки и информация на office@bgtourism.bg по всяко време!

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE