Жулиета Серафимова, генерален мениджър „Гранд Хотел Милениум София“ в Бизнес Старт по Bloomberg TV Bulgaria

София. Хотелите искат да работят, а не да бъдат стимулирани и подпомагани финансово. Това заяви Жулиета Серафимова, генерален мениджър на „Гранд Хотел Милениум София“ в предаването „Бизнес старт“, с водещ Христо Николов. 

По думите на г-жа Серафимова годината е била и все още е предизвикателна за хотелиерския сектор.

„Налагането на кризисните мерки доведе до бързо отреагиране и затваряне на участници в сектора. Въпреки бавното възстановяване, ефектът от лавинообразните анулации на резервации все още е осезаем“, каза гостът.

„Целогодишните хотели са тези,  които поеха ударната вълна, тъй като зимният сезон беше накрая си. Летният сезон предстоеше. Другите колеги имаха възможност да преценят, да помислят как да действат, да изчакат. Ние нямахаме тази възможност да изчакаме“.

По данни на международна компания за проучвания към края на юни са отворили приблизително 70% от хотелите в София. А относно 5-звездния сегмент в периода юли и август, се наблюдава стремеж да се върнат средните цени на хотелски стаи (ADR) към нивата на миналата година.

„Аз виждам, че това нещо ще се случи, защото това е единственият свободен ход да се задържат на повърхността…. В момента добре работещите хотели реализират от 25 до 30% заетост“.

13 на сто от анкетираните хотелиери смятат, че ще има изравняване на нивата от 2019 г. до три години, а останалите – до две.

„Колкото месеци продължава тежката пандемична обстановка, толкова години ще ни трябват за възстановяване. Няма да е по-малко“.

Сред факторите за спомагане възстановяването в хотелиерския бизнес в градска среда според Жулиета Серафимова са: политическата стабилност, икономическата предсказуемост и повече полети.

„Трайните промени, които ще настъпят за хотелиерския сектор в глобален мащаб, ще се изразят най-вече в затваряне на обекти, смяна на предназначението им, изкупуване на активи, както и в съкращения на персонала“.

„Смятам, че в краткосрочен аспект туризмът няма да е толкова демократичен, колкото беше. Няма да е толкова достъпен. Добре развитите дестинации продават своите услуги във висококатегорийния сегмент на същите и дори на по-високи цени“, обясни Жулиета Серафимова.

Най-важните новини от туризма в България тук

Разгледайте възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарски сайт №1 за туризъм в България ТУК