Велинград, снимка Руслан Йорданов
Slide
Slide

Велинград/София. Позиционирането на България като четири сезонна дестинация за здравен туризъм е приоритет в управлението на туризма не само поради наличието на балнео ресурси в по-голямата част от туристическите райони, както и наличието на висококатегорийна суперструктура, но и поради факта, че вече имаме дестинации лидери.

Велинград доказа своето място като такъв лидер за 2021 г., като се нареди след София по брой реализирани нощувки.

В бизнеса добрите практики на лидерите в конкретна сфера, също са един от критериите според които прилагайки ги в други с идентичен профил туристически места могат да мултиплицират ефекта и да доведат не само до растеж, но и до ребрандиране.

Подобна добра практика е реализирана посредством ефективното маркетингово управление на “Велинград и Западни Родопи” чрез получаване на сертификат за Meeting destination. В резултат на което се разширява продуктовото й портфолио от Спа столица на Балканите и се позиционира като по-висок клас дестинация, съчетавайки здравен (балнео и спа) и бизнес (MICE) туризъм.

Подобен успешен модел може да се предложи на изпълнителната власт за реализиране на туристическа политика, чиято цел е привличане на по-платежоспособни туристи. Като модела да включва и инициативи за развитие на смарт компонентите по примера на Созопол с награда за Smart City за 2021 г. Да се акцентира и върху сензорните изживявания на туристите със създадените вече национални и регионални менюта в туристическите райони.

Подобна туристическа политика ще има и социален ефект, т.к. здравният туризъм осигурява превенция, възстановяване и рекреация и е изключително необходим в условия на кризи, пораждащи стрес и здравословни проблеми на потенциалния потребител.

Автори на статията:

проф. д-р Мариана Янева, катедра “Икономика на туризма”, УНСС

д-р Виолета Донева, ръководител на експертна група по туризъм на КП “Демократична България”

Сподели публикацията