КЗП ще продължи да лови нарушители, като прилага метода “таен клиент”. До 30 000 лева са глобите за заблуждаваща информация
КЗП ще продължи да лови нарушители, като прилага метода “таен клиент”. До 30 000 лева са глобите за заблуждаваща информация

От постъпващите над 20 000 жалби от граждани в Комисията за защита на потребителите (КЗП) годишно едва 4-5% са от сферата туризъм, посочи председателят на институцията Димитър Маргаритов по телевизия Bulgaria ON Air. Той добави, че това е трайна тенденция в последните две-три години.

София. „Имаме план-програма, по която работим. Тя има своите превантивни моменти и една голяма част от тези проверки имат за цел именно това. Първо, старта на сезона отбелязваме с проверки в обекти, където сме констатирали нарушения през изминали години, с цел да установим дали тези нарушения са преодолени и обектите отговарят на изискванията“, обясни Маргаритов.

„Това, което остава малко симптоматично като недостатък на българския туристически продукт, е че невинаги търговците съумяват да запазят нивото през продължението на целия сезон. Т.е. стартът е добър, подготвили са офертите, но лека-полека като че ли има едно демобилизиране. Особено тогава, когато установят, че резервациите са тръгнали по-добре и че се очертава в най-активните месеци, особено август, заетостта да е с висок процент. Затова винаги приканваме поведението да бъде такова, че да не се разочароват точно тези, които най-масово посещават туристическите обекти в момента. Защото голямата цел би трябвало на всеки хотелиер, ресторантьор по морето, а и не само там, да е да спечели хората отново в рамките на следващия сезон. И без това в България сезонът е достатъчно кратък, за да живеем на принципа ден година храни и в следващия сезон проблемите да са отново налице“, коментира председателят на КЗП.

На въпрос на водещата Ганиела Ангелова има ли съответствие между цена и качество на туристическата услуга и съотношението достатъчно добро ли е, за да бъде България атрактивна туристическа дестинация Маргаритов отговори така: „Това са различни пазарни модели, които биха могли да бъдат тествани на терен как работят. Но лично аз от наблюденията, които имам като представител на контролния орган, считам, че България има определен имидж и той не е в никакъв случай лош, когато казваме, че цените са по-ниски, отколкото в съседни дестинации“. Той изрази мнение, че „съотношението цена-качество е изключително важно и моделът не би трябвало да бъде: ниска цена за сметка на качеството“. „Но виждате, че някои усилия и желания да се постигнат по-високи цени, по-луксозни оферти малко като че ли удрят засега на камък и в крайна сметка търговците са принудени да свалят цените в хода на сезона, за да могат да доведат туристи, които типично посещават България. И това за радост се получава и в момента, доколкото виждам, този модел сработва и пълняемостта в курортите е такава, каквато би трябвало да бъде“, продължи председателят на КЗП.

„Ние трябва балансирано да се отнасяме, както към изтъкването на положителните качества на продукта, така и към критиката, която отправяме към него и тези, които го предоставят. Защото много хора работят в този бранш, по-голямата част от тях – убеден съм – с идеята съвестно да предложат и да обслужат своите клиенти. Не просто само да реализират печалбите. Това трябва да бъде забелязвано и на това също трябва да бъде отдавано дължимото. Разбира се, там където има проблеми, където някой си позволява с някакви хитрини да ощетява потребителите и да им предоставя по-малко услуга за парите, които те са платили, трябва да си има и санкции, нарушенията да бъдат установявани и хората да знаят, че има кой да защити правата им“, каза накрая Маргаритов.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE