София. Министерството на туризма насърчава туристическото райониране и провежда политика за развитие на туристическите райони, каза за БНР Венелина Червенкова директор на Дирекция в Министерството на туризма.
„Това е пространствена основа за ефективното организиране на туристическите ресурси в регионални туристически продукти. Туристическият район, това е район, който се управлява от организациите за управление на туристическите райони”, добави тя.
Изтече срокът за общественото обсъждане за промени в закона за туризма, които предвиждат организациите за управление на туристическите райони да станат самостоятелни и да могат да развиват друга стопанска дейност. Промените са предложени от Министерството на туризма и са публикувани на портала за обществени консултации на Министерския съвет, а крайният срок за изпращане на становища беше 12 октомври.
В България са обособени девет туристически района и организации. Учредени са Варненски и Бургаски туристически райони, Рило-Прински, Родопски, Старопланински, Тракийски, Дунавски, Долината на розите и Софийски туристически райони:
„Те са доброволни организации като идеята е чрез взаимопомощ и сътрудничество в интерес на членовете и с обществения интерес да извършват дейности, свързани с формиране на регионални туристически продукти, осъществяване на регионален маркетинг на съответния район. Целта е да се стимулира устойчивото развитие, да имат съответния бранд, за да могат да се рекламират както във вътрешността на страната, така и да е разпознаваем в по-далечни пазари. Необходимостта от това туристическо райониране се признава от почти всички в сектора“.
Широк е диапазонът от членове в тези организации, но задължително трябва да членуват туристически организации, вписани в националния туристически регистър:
“Могат да членуват общини, областни администрации, институции, училища, научни организации, регионални музеи и природни паркове, намиращи се на територията на района. Може да участва и местния бизнес, за да има по-добра ефективност в работата на организациите“.
Деветте туристически района се управляват чрез организациите за управление на туристическия район, които се създават съгласно закона за туризма:
Един от проектите с европейско финансиране, които в момента изпълнява министерството на туризма по Оперативна програма “Иновации и конкурентоспособност” дава възможност да бъдат подкрепени местните малки и средни предприятия в туризма от съответните райони с участие в международни туристически борси, по проекта се предвиждат промоционални кампании.
„Срещаме съмишленици и подкрепа от стана на министерството на туризма, който е инициатор на туристическото райониране. Иначе ние следваме примера на туристически дестинации в Италия и Гърция“, каза за БНР Радост Иванова, изпълнителен директор на Тракийския туристически район.
Според нея най-важното е да се направи добър туристически продукт.
„По думите ѝ трябва да направим много добър туристически продукт, който да бъде представен по съответния начин за всяка аудитория – да можем да представим възможностите, които предоставяме – културно-исторически забележителности, развлекателната част от туризма – винарни, ресторанти, събитиен и фестивален туризъм. Това е голям плюс, тъй като ние в нашия район имаме много богати възможности от тази гледна точка – историческите и археологически забележителности датират от праистория до съвременност“.
Източник БНР
Има значение кой и кога Ви информира! Последвайте нашите страници за бърза, достоверна и актуална информация във Facebook, Instagram, Telegram, LinkedIn, YouTube, TikTok
Най-важните новини от туризма в България
Запознайте се с възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарския ни сайт ТУК – авторитетен и независим източник на информация!
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте Bgtourism.bg във VIBER
Последвайте Bgtourism.bg в INSTAGRAM
Последвайте Bgtourism.bg във FACEBOOK
Последвайте Bgtourism.bg в YOUTUBE