Slide
Slide

Варна. Студенти от магистърската програма по Международен туризъм към Висше училище по мениджмънт, Варна постигнаха огромен успех и се класираха сред финалистите на Conrad N. Hilton College Hospitality Hackaton-HC3, редом с отбори от едни от най-елитните университети по туризъм и хотелиерство в Италия, Швейцария, САЩ, Република Корея и други.

Hilton College Hospitality Hackathon – HC3 е международно състезание за студенти, обучаващи се в бакалавърски и магистърски програми в сферата на туризма и хотелиерството, което се организира от Conrad N. Hilton College of Hotel and Restaurant Management.

Основната цел е да се подкрепи туристическата индустрия за преодоляване на последиците от COVID-19 с нестандартни и иновативни решения, които не изискват значителни инвестиции и могат бързо и лесно да бъдат приложени в практиката.

TripAdvisor обяви отличниците в туризма за 2020 г., гръцки и турски курорти и хотели са сред най-добрите в света

В първото издание на хакатона, участие взеха 29 отбора, представляващи 32 програми по хотелиерство и туризъм от

доц. д-р Мая Иванова

цял свят. Сред тях бяха студентите на Висше училище помениджмънт Мария Веретенникова и Акгюл Ергалиева, които под ръководството на доц. д-р Мая Иванова, ръководител на катедра „Туризъм“ на ВУМ, разработиха проект за въвеждане на насоки и правила за безопасност в хотелите с цел осигуряване на по-добри и по-безопасни услуги за гостите.

Уникалното за тяхното предложение е, че въвличат и самите гости в процеса по обезпечаване на сигурността и безопасния престой в местата за настаняване. Повечето противоепидемични стандарти и протоколи, разработени досега за хотелите, обикновено се считат за задължение само на самите заведения за настаняване, докато туристите се възприемат като чисти консуматори.

Висше училище по мениджмънт стартира уникална за Европа специалност

Отборът на ВУМ предлага включване на потребителите и разработва набор от правила, с които гостите ще се запознават и ще приемат предварително при заявяване на онлайн резервация през уебсайта на съответния хотел или през онлайн платформите за настаняване. Така, пристигайки на място, туристите ще са наясно със своите отговорности и самите те ще допринасят за безопасността на всички.

Синхронизираните насоки и правила за безопасност ще се интегрират под формата на изскачащ прозорец на вече съществуващите информационни онлайн канали, което не изисква допълнително финансиране и може да се приложи бързо и лесно на практика. От своя страна, местата за настаняване, отговарящи на изискванията, ще бъдат сертифицирани.

Най-важните новини от туризма за област Варна тук

Много силна страна на проекта на ВУМ е направеното в рамките на проекта проучване сред 104 потребители на хотелски услуги от 8 държави (България, САЩ, Русия, Великобритания, Испания, Казахстан, Унгария и Мозамбик), което потвърждава, че идеята е чудесна и реализуема на практика. Резултатите сочат, че 86% от анкетираните обръщат внимание на правилата и стандартите за безопасност при избора на хотел, а 68% казват, че мерките за безопасност (носене на маски, използване на дезинфектанти, мерене на температура и ограничаване на физическия контакт) ги карат да се чувстват много по-сигурни. 76% нямат против да носят маска в общите помещения на местата за настаняване.

Добри новини за желаещите да почиват в Турция! Чартърите започват от 4 септември, цените паднаха значително, а туроператори поемат PCR тестовете на туристите

Проучването отразява и позицията на работещите в сферата на хотелиерството. Според 98% от анкетираните доставчици на хотелски услуги, гостите трябва да бъдат включени в процеса по обезпечаване безопасността на техния престой, а 87% считат, че въвеждането на предварително инструктиране на посетителите ще доведе до повишаване на качеството на предоставяните услуги.

Резюме на проекта на студентите от ВУМ може да видите тук, а предложенията на всички финалисти – тук.

Хакатонът е първият по рода си, но предизвика голям интерес и ентусиазъм както сред студентите, така и сред професионалистите в туризма, за които всеки проект представлява свежа идея и начин за преодоляване на настоящата криза в сектора. Повече информация можете да прочете тук.

Най-важните новини от туризма в България тук

Разгледайте възможностите за рекламно и информационно присъствие в новинарски сайт №1 за туризъм в България ТУК

Сподели публикацията