Ивайло Кожухаров Снимка: Best Western Plus Hotel Expo Sofia

През последните години ивент мениджмънтът в България се развива, посочва Ивайло Кожухаров, генерален мениджър на Best Western Plus Hotel Expo Sofia

Г-н Кожухаров, наскоро Best Western Plus Hotel Expo Sofia бе напълно обновен. Разкажете защо се наложи това обновяване?

Обновяването на хотелската база и предлаганите услуги, както и обучението и развитието на персонала са два процеса, при които следва да има постоянно развитие, тъй като те са от съществено значение за успеха в хотелиерския бизнес. Действително през последната година, Експо Хотел София бе изцяло обновен, като основната причина е стремежът да предложим на нашите клиенти това, от което имат нужда – повече удобства по време на техния престой, повече комфорт и съвременни технологии на тяхно разположение.

За един модерен бизнес хотел отдавна не е достатъчно само удобно легло и отлична закуска, това все повече се приема като стандарт, минимално и задължително условие, но не достатъчно.

Независимо дали поводът е бизнес пътуване, почивка или участие в корпоративно събитие, наш приоритет е да предоставим комфорт, удобство и лично отношение. Използвахме топли цветове, удобни мебели и най-висок клас матраци, създадохме приятна обстановка, която да придава усещане за домашен уют.

Все по-голям акцент са и технологиите, които периодично въвеждаме за нашите клиенти. В различни зони на хотела са разположени „SuperCharger“ зарядни станции за мобилни телефони, a от днес гостите, които резервират по-високите категории стаи, вече могат да се възползват и от услугите на Алекса – виртуалният рецепционист на Експо Хотел София, който е на разположение 24/7 и може да даде гласов отговор на почти всеки въпрос, свързан с услугите на хотела, прогноза за времето или да ви събуди с любима музика в желаното от вас време.

Любопитен е фактът, че вследствие на реновацията, хотелът бе препоръчан и вече стартира процедура по преминаване към най-високия бранд от портфолиото на Best Western – най-голямата хотелска верига в света, като по този начин ще станем първия хотел от този тип в Европа.

През последните години т.нар. ивент мениджмънт придобива все по-голяма популярност в България. Какви са Вашите наблюдения за тази тенденция, какъв е годишният ръст? Какво е важно за успешното предлагане на този вид услуги?

Определено през последните години ивент мениджмънтът в България се развива със сериозен темп, но все пак за бум не може да се говори. Специално за София, във връзка и с председателството на България на Съвета на ЕС, 2018 г. бе изключително наситена откъм събития, всъщност моите впечатления са, че изминалата година бе добра в това отношение и за хотелите в страната. Все повече компании гледат на корпоративните събития като на важен маркетингов канал не само за насочване на внимание към продуктите на самата компания, а в последно време и като имидж, който изгражда самата компания за привличане и задържане на служители. Забелязва се нарастващо търсене, което води след себе си до поява на нови ивент центрове, но и по-високо изискване към предлаганите услуги и най-вече към човешкия фактор. Моята прогноза, е че през 2019 г. и 2020 г. развитието на сектора ще продължи, но със значително по-бавен темп.

Кои са най-важните фактори /допълнителни услуги, които оказват влияние при избора на място за провеждане на дадено събитие?

Едно от основните предизвикателства за организирането на успешно събитие е изборът на подходящо място за провеждането му и последващото му планиране до най-малкия детайл. Освен съответният капацитет и техническото оборудване на конферентните зали, от съществено значение, визирайки пазара в София, са добрата и комуникативна локация на ивент центъра, удобният транспорт. От гледна точка на предлаганите от Експо Хотел София услуги, съществено значение има и възможността за безплатно ползване на паркинг за участниците по време на събитието, а и услугата „Airport shuttle” става все по-атрактивна.

Какви са най-често клиентите – български компании, клонове на чуждестранни фирми? Има ли разлика в предпочитанията им?

Всеки клиент има своите предпочитания и ние като изпълнител се стремим да ги изпълним по най-добрия начин. По-интересно в случая е това, което ги обединява, независимо от типа на събитието или дали компанията организатор е българска или чуждестранна, целта на организаторите е една – създаване на преживяване. Преживяването за участниците е в основата на успеха на събитието като същевременно то следва да е автентично и  персонализирано за конкретната аудитория.

Не е тайна, че сред най-големите събития са на компании от IT сектора, а регулярни организатори са представители на фармацевтичната индустрия, дистрибуцията на бързооборотни стоки, телекомите и в компании в областта на финансите.

Как виждате развитието на конферентния туризъм и в България, и в Европа? Какви са тенденциите в този бранш в световен мащаб?

Комуникациите ни позволяват да сме в крак с времето независимо къде се намираме физически и тенденциите, които навлизат в Европа и в световен мащаб, много бързо се пренасят и в България, естествено все повечето международни компании, които организират събития в страната, също допринасят за това. Смея да твърдя, че браншът е доста адаптивен в това отношение. Няколко са тенденциите, които могат да очертаят развитието на ивент индустрията:

– Желанието на участниците по времето на събитието наред с бизнес опита да натрупат спомени, положителни емоции и незабравимо преживяване.

– Предоставяне на все по-автентично съдържание от страна на организаторите и максимална интерактивност с аудиторията, използване на новите технологии във всяко едно отношение.

Когато коментираме тенденциите в развитието на конферентния туризъм, има един фактор, който е от изключително решаваща роля за развитието на бранша в световен мащаб, и това е сигурността. Именно този фактор ще заема все по-важна роля, когато се стремим да привличаме по-мащабни събития към нашата страна и това е лост, който можем и трябва да използваме в борбата с доста от страните по света. Investor.bg